Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

bærbar, mobil, internet,hvordan ?

Jeg har en bærbar med 56K modem (Amilo 7400) og en Nokia 3510i. Er det muligt at blive "airborne" med denne kombination. Gode råd og anvisninger modtages med begærlighed ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2004 - 19:24 #1
Ja det er. Som jeg husker det kræves følgende:

En nokia card phone 2.0 eller nyere
Et data high speed abonnement hos tdc (eller anden) så kan du komme på med hvad der svare til et 56K flex modem.

Din mobil telefon kan vist kun klare 9600 baux og det er bare ikke hurtigt nok
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 19:29 #2
Nokia card phone 2.0...Hvad er det.

Jeg har telmore abonnement, der er vist noget der hedder GPSM

Hvis mobilos skal udskiftes, hvilken model (helst Nokia) er så "sagen"
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 19:35 #3
Jeg har ikke erfaring med lige netop 3510i og tilgå internettet, men med 6310i eller 6230 er det muligt at logge på GRPS via din mobil enten med datakabel, infrarød eller Bluetooth. En anden mulighed er også et Nokia D211 (http://www.nokia.dk/phones/enhancements/d211/) kort som er beregnet til at være online når du er på farten, dette har indbygget WLAN, GRPS og Modem du skal dig have et abb. til dette for at det virker da der skal sidde er SIMkort i.
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 19:42 #4
Ups, jeg mener GPRS
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 20:09 #5
Vil det sige at ved hjælp af f.eks. D211 eller tilsvarende, så er man på nettet uden mobiltelefonen. Og gælder det alle steder hvor mobilen virker eller er det kun i nærheden af trådløse netværk, accesspoints osv...?
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 20:14 #6
Nope, alle steder dog skal det SIMkort der sidder i have GRPS abb. eller et andet data abb. at kalde op til.

Man kan sige at man bygger telefonen ind i den bærbare og der skal sidde SIMkort og angives pinkode for at kunne bruge det.
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 20:17 #7
Hvordan giver jeg dig points
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 20:19 #8
Jeg ligger et svar.
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 20:27 #9
har i fået point
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 20:31 #10
undskyld roderiet med pointene. Jeg håber det er i orden nu, det er første gang jeg prøver...Er der noget med at man også skal lukke, og hvordan..
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 20:39 #11
Nope, spm. er lukket nu.
Avatar billede sharifff Nybegynder
19. juni 2004 - 20:41 #12
Takker..