Avatar billede thomas_u Nybegynder
19. juni 2004 - 16:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Bliver Smidt af Nettet hele tiden

hej jeg har været ude og købe en skyracer Pro Wbr 654 er et acesspoint Router og svitch i et

mit problem er at jeg har slået dhcp delen fra i den da jeg har en router fra cybercity

problemet er at jeg har sat mit netværks kabel i topcom så den kan fungere nøjagtig som et switch men bliver hele tiden smidt af med men den logger på med det samme igen hva kan der være galt
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 17:01 #1
Slå IEEE 801.xx godkendelse fra på dit trådløse netkort
Avatar billede thomas_u Nybegynder
19. juni 2004 - 17:05 #2
det er jo ikke et trådløst der sider i denne computer bare et helt almindeligt med kabel men bliver
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 17:08 #3
skriver den noget nede i hjørnet med at kablet forbinder og slukker hele tiden? for så kan det være både dit kabel og netkort der er fejl på!

Og hvis du har sat et netkabel fra din topcom til din router! hvordan kan du så se at forbindelsen mellem dem ryger? forså kan du jo ikke forbinde din coputer til dit AP da den kun har 1 stik og det skulle gerne være forbundet med din router!
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 17:08 #4
men hvorfor har du slået dhcp fra i den! sæt den til at hente ip-automatisk fra din nuværende router også giver det videre til dine computere!
Avatar billede thomas_u Nybegynder
19. juni 2004 - 17:16 #5
jeg prøver lige at forklare det har en stationær computer og en bærebar den stationære er forbundet med kabel og den bære bar med et trådløst netværks kort

på den bærebar bliver jeg hele tiden smidt af netværktet gennem trådløs netkort og på den anden har jeg samme problem hva kan der være galt ?

grunden til at jeg har slået dhcp fra i topcom er fordi jeg har en zyxel router fra cybercity her nede under står lidt om problemet med den bære bar
Avatar billede thomas_u Nybegynder
19. juni 2004 - 17:17 #6
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 17:19 #7
nu vil jeg heller ikke lige frem påstå at det er kvalitet du har købt! der er mange som har haft problemer med dem! som ikke har kunnet løses så det kan simpelt hen være fejl i router/trådløst netkort!
Avatar billede thomas_u Nybegynder
19. juni 2004 - 17:35 #8
nej men kan det ikke være en fejl i topcom opsætning på acess pointet
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 18:17 #9
Det er jo ikke et Accesspoint du har! men en router! det kan være at du har sat den til at force 801.xx godkendelse eller sat din kryptering forkert!
Avatar billede ahave Nybegynder
19. juni 2004 - 18:44 #10
Jeg læste i denne uge, at det er et problem med xp's indbyggede funktion til trådløse netkort. Det skulle blive rettet i med service pack 2. Jeg har samme problem med mit trådløse netværkskort og har undret mig meget over det. Jeg prøver lige at se om jeg kan finde den kilde jeg læste.
Avatar billede ahave Nybegynder
19. juni 2004 - 18:48 #11
Her er kilden, det var mere end en uge siden. http://www.digi.no/php/art.php?id=105196&f=katnav Det viser sig at problemet opstår hvis der er flere accessponints i nærheden. Og det bliver ikke rettet i SP2.
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 19:19 #12
i kan jo bare fjerne den mulighed at bruge windows egen styring af trådløse netværk også bruge det som følger med jeres netkort! så har i slet ikke de problemer.
Avatar billede ahave Nybegynder
19. juni 2004 - 19:21 #13
Det er nemlig rigtigt kenp, det var bare for at kaste et nyt lys over spørgsmålet. :-)
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
15. marts 2005 - 13:41 #14
Brug denne firmwareopdatering det vil løse dit problem: http://tools.topcom.net/files/WBR654-v164XR.bin