Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 12:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

bootdisk på CD

Hej

Det er første gang jeg stiller et spørgsmål her inde så jeg håber jeg gør alt rigtigt med hensyn til kategori osv osv....

Når men mit problem er at min kompjuter er gået ned her til morgen. normalt plejer jeg bare at starte op i komando promt og så kører noget scandisk eller chkdsk eller hvad det ny hedder... men lige gyldigt hvad jeg starter op i kommer der bare en blinkende curser oppe i toppen af skærmen.

Det jeg godt kunne bruge noget hjælp til er så hvordan jeg kan få en bootdisk til CD (for den kompjuter jeg sidder ved nu har ikke noget floppydrev) så jeg kan komme ind i noget DOS\komandopromt så jeg kan kører noget check på disken?

Håber i kan hjælpe. på forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 12:16 #1
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 12:17 #2
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 12:17 #3
www.ultimatebootcd.com
Der er tools til de fleste harddiske på, blandt meget andet godt.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 12:17 #4
hehehe, jeg er for langsom :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 12:17 #5
*LOL*
Her hersker vist enighed.
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2004 - 12:18 #6
*GG* må man vist sige ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 12:18 #7
til gengæld er vi alle enige om hvilken bootcd-distribution vi anbefaler, som jo er et tegn på at den kan bruges til noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 12:26 #8
Den er intet mindre end genial, desuden har man mulighed for selv at tilføje bootimages, hvis man har en win98 bootdiskette f.eks.
Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 12:40 #9
er det så nogle der kan give et hint til hvad jeg skal kigge efter der inde. fatter ikke meget af hvad de forskellige ting kan
Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 12:40 #10
Bart's CDROM Boot Disk??
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 12:50 #11
Du skal bare hente ISOén og brænde den med dit brænderprg., så har du en bootcd med en masse muligheder.
http://planetmirror.com/pub/ubcd/2.31/ubcd231.iso
Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 13:36 #12
men når jeg ikke kan komme ind i komando promt eller win2000 har jeg så ikke svært ved at komme ind på cd'en?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 14:01 #13
Du skal boote på CDén, sæt CDRom til at være First Boot device i din BIOS.
Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 14:21 #14
med mit brænder drev så sker der ikke noget. og med det alm drevskriver den NTRLD mangler
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 15:07 #15
Har du brændt isoén over på en skive.
Du skal vælge brænd image, og så pege på ISO filen, så får du en bootable CD.
Avatar billede blobby Nybegynder
19. juni 2004 - 15:19 #16
altså så der kun ligger en iso fil på cd'en?
det jeg har gjort nu er og brænde sådan at der ligger alle mulige mapper på cden og det kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 15:25 #17
Nej, så er det rigtigt.
Den skal du kunne boote fra.
Avatar billede blobby Nybegynder
20. juni 2004 - 14:26 #18
takker mange gange for hjælpen - selv om min PC ikke er kommet op endnu.