Avatar billede dbmanager Nybegynder
19. juni 2004 - 10:29 Der er 7 kommentarer

Siden kan ikke vises / connection refused

Hej eksperter

Jeg administrerer en Windows 2000 server, som primært kører som webserver for firmaets website samt afdelinger og datterselskaber, samt tillige en del personlige websites for vores medarbejdere.

På det seneste sker det ofte, at man ikke kan se en side (siden kan ikke vises - Cannot find server or DNS Error).
Vi har prøvet at checke den med ServersAlive, som fortæller at URL check (failed due to [10061] Connection refused(line  1160)

Jeg har checket belastningen, og umiddelbart ser der ikke ud til at være at problem, der er masser er ledig RAM og CPU kraft.

Nogen forslag til, hvad det kan være, og/eller hvor jeg skal lede efter svaret?
Avatar billede rpgnerd Nybegynder
20. juni 2004 - 16:06 #1
Ved godt det måske ikke er det rigtige svar, men har du tjekket for spam-programmer, der har lagt sig ind på serveren... For min computer fuckede også op, men da jeg fik slettet alle de programmer jeg synes der så uvedkommende ud, virkede de sider som førhen ikke virkede, sååå.....

Håber du lige for tjekket for de slags programmer, da det ville være ærgeligt at reinstallere hele serveren.. :D
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 00:11 #2
http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=78 du skal søge i din dns for at rette fejlen. her er en guide og jeg vender tilbage hvis jeg finder noget på dine fejlkoder.
her er noget: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;272494&Product=win2000
Avatar billede dbmanager Nybegynder
21. juni 2004 - 00:50 #3
dannyboyd:
MS-linket er vist ikke relevant, da den kører SP4
Jeg tror heller ikke det har noget med dns at gøre, da den slet ikke kører hverken AD eller DNS
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 11:29 #4
Avatar billede dbmanager Nybegynder
21. juni 2004 - 11:31 #5
dannyboyd:
Det er det samme link som du henviste til igår, og det omhandler Pre SP2 ikke post SP4
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 11:44 #6
jamen du gav ikke rigtig feedback på det - jeg kan forstå du har SP4 så?
Avatar billede dbmanager Nybegynder
21. juni 2004 - 12:10 #7
Det skrev jeg da igår ;)