Avatar billede netspinner Nybegynder
18. juni 2004 - 18:46 Der er 15 kommentarer

Gode Java-bøger?

Mit ønske er at finde nogle virkelig gode bøger omkring Java Applets - og kun Applets... sprog: dansk, engelsk, spansk.
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. juni 2004 - 18:55 #1
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. juni 2004 - 18:58 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2004 - 19:03 #3
Applets er ikke så moderne længere.

Amazon finder et par bøger fra 1996:

Developing Professional Java Applets
by K. C. Hopson, Stephen E. Ingram

Creating Cool Web Applets With Java
by Paul J. Perry, Paul Perry
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2004 - 19:06 #4
Men der er skrevet masser af bøger om Swing GUI programmering og det meste af det
kan også anvendes på applets (og sandsyneligvis har de også et kapitel om applets).
Avatar billede netspinner Nybegynder
18. juni 2004 - 19:09 #5
Mange tak for henvisningerne, jeg er allerede i gang med at kigge :)
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. juni 2004 - 19:10 #6
Computing Concepts with Java Essentials
by Cay Horstmann

Kunne være en god begynder bog

Søg på Amazon.com
Avatar billede netspinner Nybegynder
18. juni 2004 - 19:14 #7
Okay, såå nybegynder er jeg nu heller ikke ;) Men takker, jeg skal se på det.
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. juni 2004 - 19:16 #8
Okay :) :)
Avatar billede 2c Nybegynder
18. juni 2004 - 20:02 #9
Thinking in Java af bruce eckel kan downloades gratis her: http://eliteinternetsolutions.com/mirror/

Gennerel javabog, som også beskriver applets og japplets.
Avatar billede dabster Nybegynder
20. juni 2004 - 00:37 #10
Og så er jeg nødt til at nævne Java Precisely, der er den aller bedste Java bog. Skrevet af Peter Sestoft, vores fremragende danske Professor fra bl.a. IT Universitetet.

Kan findes i som en gammel PDF her, men kan anbefales at købe opdateret for 100 kroner på bl.a. Amazon.
http://www.dina.dk/~sestoft/javaprecisely/

Det er klart den bedste bog - kort, men meget præcis og nyttig.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 11:24 #11
Din lærer måske ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 11:28 #12
Bogen virker iøvrigt særdeles god og lever op til titlen.

(jeg er ikke helt så imponeret af det performance papir der
er tilgængelig på hans side)
Avatar billede jjenkov Nybegynder
22. juni 2004 - 16:01 #13
Jeg synes du skal tage et kig på Suns egen Java-tutorial. Det er klart en af de mere gennemarbejde bøger/tekster om Java. Den dækker både det grundlæggende, samt en masse ekstra områder.

Man kan både købe bøgerne, eller man kan læse tutorial'en online gratis. Det er den jeg har brugt til at lære de mest grundlæggende ting om Java i sin tid. Her er linket:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Hvis du mangler Java-bøger på højere niveau kommer du tit ud i at købe en bog som kun omhandler et enkelt emne. I disse tilfælde er det afhængigt af emnet hvilken bog der er bedst. En enkelt vil jeg dog anbefale alle Java-udviklere at læse igennem, nemlig Joshua Block's "Effective Java". Den indeholder en masse tips og faldgruber man skal undgå, og kan være særdeles lærerig, selv for Java-udviklere med 5-6 år på bagen.

Endelig kan du tage et kig på mit website, der har jeg listet de bøger jeg selv mener er gode, eller f.eks. er et must at læse for Java-udviklere. Der er også referencer til Java-websites. Du kan se listen her:

http://www.jenkov.dk/resources/resources.jsp

God fornøjelse! :-)
Avatar billede jjenkov Nybegynder
22. juni 2004 - 16:07 #14
P.S. Min baggrund for at anbefale ovenstående er, at jeg har over 35 bøger på hylden om Java og Java-relaterede emner, og læst de fleste af dem (og der er jo stadig laaaangt fra hvad der er udgivet). Sun's Tutorial er til stadighed et af de steder jeg vender tilbage for at genopfriske emner en gang imellem.

"Effective Java" bør man nok læse en gang årligt til den sidder på rygraden efter min mening :-)
Avatar billede jjenkov Nybegynder
22. juni 2004 - 16:10 #15
Mht. Applets kunne du også være tjent med at kigge efter bøger om enten AWT eller Swing. Disse bøger vil ofte også have et kapitel eller to om Applets.