Avatar billede keet Nybegynder
18. juni 2004 - 11:23 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Problem med logon interactively

Jeg tror jeg har samme problem som i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/501857

Heri står at jeg skal kunne definere en regel "logon interactively" under "User Rights Assignments" men denne regel er der ikke.

Kan jeg oprette den eller kigger jeg det forkerte sted?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 11:28 #1
Jeg kan se at et af forslagene (som er accepteret) går på at tilføje brugere til doamin admins for at få denne egenskab - måske ikke særligt gennemtænkt. vender tilbage hvis jeg finder den logon interactively så du kan sætte på de aktuelle brugere specifikt.
Avatar billede keet Nybegynder
18. juni 2004 - 11:30 #2
okay... det var nemlig også det der bekymrede mig. Så ville brugerne jo kunne lukke serveren ned hvilket ikke så smart.

Men kan jeg definere en regel for hvem der kan lukke serveren ned?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 11:50 #3
En domain user kan pr. default ikke lukke serveren ned, men her kommer først din logon interactively.
du skal tilføje Logon locally rettet på serveren for de brugere som skal kunne logge på. brug evt. secedit for at få det til at slå igennem med det samme.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 11:52 #4
Når du har gjort det kan du prøve at logge på med en domain user account og du vil se at de slet ikke får muligheden for shut down , men kun logoff
Avatar billede keet Nybegynder
18. juni 2004 - 14:30 #5
hvad er secedit?
Avatar billede keet Nybegynder
18. juni 2004 - 14:35 #6
Nu har jeg tilføjet nogle brugere til reglen "Logon Locally", men jeg får samme fejl.

Har det nogen betydning at der f.eks. står \INTERN\brugernavn ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 15:06 #7
PÅ serveren i domain controller policy - ...usre rights assignment-opret log on locally for de brugere/group

"Har det nogen betydning at der f.eks. står \INTERN\brugernavn ?" forstår ikke lige hvad du mene her
Avatar billede keet Nybegynder
20. juni 2004 - 18:31 #8
når jeg tilføjer nogle brugere ved en regel står der "\INTERN\brugernavn" på listen.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2004 - 20:16 #9
nå det kan jeg ikke sige så meget til nu , så det er sikkert rigtigt nok , men virker det nu?
Avatar billede keet Nybegynder
21. juni 2004 - 19:28 #10
nej det virker stadig ikke
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juni 2004 - 23:42 #11
Jeg ved så ikke helt hvad der er gået galt, for du må have gjort noget forkert . jeg kan godt logge på serveren nu med de indstillinger - altså logon locally.
Avatar billede keet Nybegynder
25. juni 2004 - 09:34 #12
okay.... jeg prøver mig lige frem... ser lige om jeg kan finde fejlen.
Avatar billede keet Nybegynder
25. juni 2004 - 09:53 #13
Nu fik jeg det til at virke. Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juni 2004 - 10:42 #14
ok , takker for point
Avatar billede fipse Nybegynder
11. august 2004 - 22:29 #15
det er alttid rart hvis folk som selv finder en løsning også lige skrive hva den var som slut komentar. Så skal vi andre ikke side og bande og svovle over at vi næsten også har løsning men lige mangler det sidste.

Sorry den bitre tone, men sider selv med problemmet nu og synes det i har skrevet er guldkorn, men mangler bare slutningen.
Avatar billede fipse Nybegynder
11. august 2004 - 23:28 #16
har lige selv fundet udaf det.

Jeg logge på med en administrator, højre klikkede på my computer -> Remote -> GPO. her gik jeg i computer configuration -> Windows Settings -> Security settings -> Local Policy -> user rigth assignment -> Allow logon trugh Terminal services. tilføjede min Gruppe der og nu virker det.
Avatar billede kdige Nybegynder
27. januar 2005 - 12:04 #17
samme problem kan opstå hvis man har tilføjet sin admin konto til "remote operators" og "remote web workspace users"

fjern din bruger fra de to, hvis de er der. det løste problemet for mig