Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
18. juni 2004 - 10:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2000 eller XP på workstation

Hvorfor et styresystem skal jeg vælge af de to overstående?
Avatar billede maarten Nybegynder
18. juni 2004 - 10:43 #1
Jeg synes helt klart WinXP. Det er meget stabilt og brugervenligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2004 - 10:43 #2
Så ganske afgjort XP, der findes dog et andet alternativ, nemlig Windows 2003.
Avatar billede maarten Nybegynder
18. juni 2004 - 10:48 #4
Du kan læse lidt om det her: http://www.sgr.nada.kth.se/win/win2k/docs/xp.html
Det står på et fremmedsprog, men håber at det går?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2004 - 10:56 #5
her kan du hente en 180 dages gratis version http://www.microsoft.com/danmark/servers/server2003/
Avatar billede maarten Nybegynder
18. juni 2004 - 10:57 #6
Men der er selvfølgelig også alternativet Linux. Det er et gratis styresystem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2004 - 11:29 #7
Ja, det siges at Linux er endnu mere stabilt end Windows af en hver art, problemet med Linux er, at der ikke findes lige så mange smarte programmer som til Windows.
Avatar billede maarten Nybegynder
18. juni 2004 - 11:33 #8
Nej, det er nemlig rigtigt. Men black - hawk, er det svar nok fra retaxes og min side?
Avatar billede todoonada Nybegynder
18. juni 2004 - 11:36 #9
Det kommer jo meget an på hva du vil -for XP kræver mere end Win2k
Avatar billede ferdinand.k Mester
18. juni 2004 - 11:37 #10
Personligt er jeg mere tilfreds med Win2K. Synes det er mere stabilt end xp, og desuden bryder jeg mig ikke om at XP ligner en bolsche-butik med alle de underlige farvesamsætninger. Men det er vel smag og behag.
Det eneste jeg kan kommentere som et plus for xp, er antallet af drivere som er inkluderet i xp frem for 2k.
Avatar billede maarten Nybegynder
18. juni 2004 - 11:43 #11
Man kan jo bare ændre udseendet ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2004 - 12:58 #12
Det med bolchebutikken var også min mening da WinXP kom frem, men det er jo trods alt muligt at få vist desktoppen med det klassiske udseende. Ja det er rigtig at XP kræver lidt flere resourcer end W2k, men det kan de fleste maskiner godt klare i dag.

Windows 2003 har dog det samme udseende som W2k, den er jo hovedsagelig beregnet til Serverbrug, den kan dog sagtens indstilles til at virke som en Workstation.
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
18. juni 2004 - 14:56 #13
Ja det er det - tak for det, så bliver det sgu XP jeg tager
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2004 - 16:30 #14
det er ok, og hvis maarten, der jo var først med en anbefaling, gerne vil ha' del i pointene, skal maarten bare sig til, så opretter jeg et spørgsmål til dig, hvor du kan hente nogle point.
Avatar billede bono Nybegynder
04. juli 2004 - 14:02 #15
Jeg vil hælde mere til Win2k, da jeg ALDRIG har oplevet så mange problemer, så mange blå skærme som jeg har oplevet med win XP. Der skal næsten intet til før XP brokker sig - Har haft problemer med hardware til trods for mærket "design for window xp".
Ind til videre er det kun lykkedes mig, at køre med xp fejlfrit i omkring 3 mdr. ad gangen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2004 - 14:48 #16
dine problemer med XP kan skyldes forskellige ting, som regel er det noget hardware XP ikke kan forliges med, evt. ram-fejl.
XP er meget kritisk på det område.
Men er du tilfreds med W2k skal du da blot fortsætte med det OS.

Takker for pointene..
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2004 - 14:48 #17
det jeg skrev var rettet til bono ;o)