Avatar billede mrbjerre Nybegynder
17. juni 2004 - 22:54 Der er 18 kommentarer

Virus DC1.exe

Min AVG Antivirus har fundet dc1.exe og kan ikke fjerne den, ej heller "move to virus vault". Kan nogen hjælpe med det?
Avatar billede resist Nybegynder
17. juni 2004 - 23:01 #1
Prøv at tage en scanning med en eller flere af disse onlinescannere:

Housecall: http://housecall.trendmicro.com/
Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
BitDefender: http://www.bitdefender.com/scan/license.php
Avatar billede resist Nybegynder
17. juni 2004 - 23:04 #2
Fortæller AVG ikke, hvor virussen gemmer sig? Så kan du finde og slette den manuelt fra fejlsikret tilstand.
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
17. juni 2004 - 23:11 #3
Jeg er lige ved at prøve Trend Micro's virusscan og prøvede panda i går. Jeg prøvede at slette den manuelt i går, men det var ikke muligt. Når den igangværende virusscan er gennemført, prøver jeg i fejlsikret tilstand.
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
17. juni 2004 - 23:53 #4
Filen skulle ligge i flg. mappe:

c:\Recyclers\S-1-5-21-1085-031214-688789844-1060284298-1003\DC1.EXE

Jeg kan ikke finde mappen Recyclers hverken i fejlsikret eller alm. tilstand. Den anden virusscan fandt ikke noget.
Avatar billede resist Nybegynder
18. juni 2004 - 00:08 #5
Du skal kunne se alle filer:

Win2K og XP:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Win98:
Åbn en mappe, klik på Vis=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis alle filer".

Slet computerens Temp filer og tøm papirkurven.

Prøv nu at finde filen og slet den:
c:\Recyclers\S-1-5-21-1085-031214-688789844-1060284298-1003\DC1.EXE
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
18. juni 2004 - 00:38 #6
Problemet er løst. Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede resist Nybegynder
18. juni 2004 - 00:44 #7
Velbekomme ;-)

Så smider jeg et svar, og du får et par links til sikker surfing:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://experten.dk/artikler/254
Avatar billede resist Nybegynder
19. juni 2004 - 12:13 #8
Du kan "lukke" her ved at acceptere mit svar.
Avatar billede snuffer Nybegynder
19. juni 2004 - 19:57 #9
I kan også bare bruge DR.delete som i finder inde på spywarefri.dk, den kan også slette den :]
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
23. juni 2004 - 20:16 #10
Du kan prøve med onlinescan fra www.virus112.com den er gratis og effektiv.
Avatar billede resist Nybegynder
28. juni 2004 - 20:40 #11
Hvordan går det med din virus?
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
29. juni 2004 - 19:47 #12
Jeg har Trojan Horse 6.B, men AVG finder den ikke. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme af med den.
Avatar billede resist Nybegynder
29. juni 2004 - 20:42 #13
Hvilket program fortæller dig, at computeren har Trojan Horse 6.B? Og hvor skal Trojan Horse 6.B ifølge dette program være?

Prøv at downloade dette program, som leder efter trojanske heste. Du kan på denne adresse få en 30 dages prøveversion: http://www.misec.net/trojanhunter/

Finder programmet noget?
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
29. juni 2004 - 21:09 #14
Jeg har prøvet trojanhunter men den finder ingen ting. Det er AVG Resident Shield, som popper op og fortæller, at jeg har Trojan Horse 6.B, og til tider ogse Trojan Horse 4.X (Jeg husker ikke helt hvad), og at jeg skal køre AVG for at fjerne den. Det mærkelige er, at AVG ikke selv kan finde dem, og derfor heller ikke fjerne dem
Avatar billede resist Nybegynder
29. juni 2004 - 21:53 #15
Lad os se, hvad en HijackThis-log indeholder.

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
29. juni 2004 - 22:24 #16
Her er loggen! Jeg bliver umiddelbart ikke meget klogere...

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:26:21, on 29-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Program Files\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Claus\Desktop\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ESB] C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Program Files\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Program Files\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{5E9F9528-A182-4330-AB6D-7F66B588E28E}: NameServer = 192.168.1.1
Avatar billede resist Nybegynder
29. juni 2004 - 23:34 #17
Intet alarmerende i din log fra HijackThis.

Der er dog noget, du kan fixe med HijackThis:

Opret en mappe kun til HijackThis. Placer HijackThis i denne mappe og kør programmet derfra.

Slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" –atboottime
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

Genstart.
Avatar billede resist Nybegynder
29. juni 2004 - 23:35 #18
Jeg vil også kraftigt råde dig til at få opdateret Windows og IE med Service Pack 1 m.m.: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp