Avatar billede hm_sjel Nybegynder
17. juni 2004 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

messenger og Efficient 5781 Dual-Ethernet Router

Jeg har en Efficient 5781 Dual-Ethernet Router, problemet er at jeg ikke kan logge på messenger når jeg sidder bag ved routeren.
Håber at der en der kan hjælpe mig. ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2004 - 23:10 #1
du skal åbne port 1863 i routeren. giv evt feedback på hvilke der er åbne...
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2004 - 23:14 #2
http://www.neohapsis.com/neolabs/neo-ports/neo-ports.html Du kan se hvilke porte programmer bruger her - ja lisetn er lang men til gengæld dækker den mange
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
17. juni 2004 - 23:15 #3
Hvordan åbner man porten på sådan en router
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2004 - 23:20 #4
Nå jeg troede du kendte til opsætning af den - men jeg finder lige en manual og vender tilbage , imellemtiden kan du prøve med http://gatewayip  eller http://192.168.1.1  du ser din default gateway med ipconfig /all fra dosprompten - så er password oftest Admin pr default
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
17. juni 2004 - 23:34 #5
Jeg er desvære nødt til at smutte, så jeg arbejder vidre senere.
Hvis du finder ud af hvordan man gør er point'en dine
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2004 - 23:37 #6
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
05. juli 2004 - 13:24 #7
Hvis du har telnet adgang til routeren er syntaksen:
system addserver xxx.xxx.xxx.xxx tcp 1863

hvor xxx.xxx.xxx.xxx er din LAN IP adresse.
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
29. april 2005 - 07:24 #8
lukker