Avatar billede tanakin Nybegynder
17. juni 2004 - 19:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af skærm i fedora

Jeg har fået installeret fedora core2 på en gammel computer. Jeg har et geforce 3 ti men alligevel kan jeg ikke få højere opløsning end 800x600. Monitoren er "ukendt", Model "Scott" model nr "772". Jeg har læst lidt på nettet om noget XF86 og om Xconfigurator...ingen af delene lader til at eksistere på computeren.

En anden ting er netværk med min anden WinXP computer. Hvordan kan det evt gøres. Jeg har lavet linux installationen med Gnome hvis det spiller nogen rolle
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 00:51 #1
Hvis du har installeret med Gnome, så SKAL XF86 være der. (Det er det også, for ellers ville du kun få ren tekst.)

Prøv engang at se efter Monitor-sektionen i filen /etc/X11/XF86Config-4
Hvad står der i den?

Har du nogle oplysninger om din monitors evner?
Avatar billede tanakin Nybegynder
18. juni 2004 - 06:25 #2
Den er der ikke. Der er ikke noget XF86, men kan det passe det er forældet og istedet bruger fonts.conf ?

Min skærm ved jeg ikke så meget om, jeg fandt lige http://www.scott.de/html/portal/intro.html
Men der er ikke det vilde at komme efter, jeg har lige prøvet at hente driveren derfra
Avatar billede tanakin Nybegynder
18. juni 2004 - 06:31 #3
Niice nu har jeg haft den "ukendte" skærm i 3-4 år vel. Men den nye driver jeg fandt har den sq fået et navn :). Well der er også en .cfg med en del info til linux, det må jeg lige kigge nærmere på
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 14:27 #4
Hos mig virker det hvis jeg åbner /etc/X11/XF86Config og indsætter den ønskede værdi f.eks 1024x768 i Section "Screen"
Avatar billede tanakin Nybegynder
18. juni 2004 - 22:05 #5
ja men jeg har slet ikke den fil.../etc/X11/XF86Config . Den eksisterer ikke ?!. Jeg har ikke lavet andet end at installere fedora, så er det evt noget man manuelt skal installere ?
Avatar billede tanakin Nybegynder
20. juni 2004 - 04:24 #6
jeg fandt ud af det med skærmen...tak for hjælpen ellers helgec og sandboc. Well fandt ud af og fandt ud af ;). Jeg installerede det hele om og valgte en noname CRT med 1027x768 opløsning.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 09:17 #7
Jeg påstår ikke at du er fejl på den, men når min Fedora installation har "/etc/X11/XF86Config" så lyder det det forkert i mine ører at din installation ikke har samme fil
Avatar billede tanakin Nybegynder
20. juni 2004 - 11:50 #8
Det har du da ret i, flere steder læste jeg også om man skulle sætte det op der. Den var der bare ikke. Jeg har faktisk ikke tjekket om den er der i den nye installation.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 17:16 #9
Eventuelt kan filen hedde /etc/X11/XF86Config-4 i stedet for /etc/X11/XF86Config eller omvendt. Det kommer lidt an på hvilken version af X, der er tale om.
Avatar billede tanakin Nybegynder
20. juni 2004 - 17:36 #10
ja..men ingen af dem var i den mappe
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 17:58 #11
På en måde er det her ikke værd at tærske mere langhalm på men det er dog så interessant at jeg vil bede dig logge ind som "root" og i termilalen skriver du
ls -l /etc/X11 -> klik enter så vil jeg bede dig paste det output du får her på siden
Bemærk venligst det var stort "X"
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2004 - 19:34 #12
Hej igen
Gad du lige poste det output jeg bad dig om "20/06-2004 17:58:48"
Avatar billede tanakin Nybegynder
02. juli 2004 - 00:38 #13
jeg geninstallerede kort efter, sådet er svært o sige. Sorry med det sene svar ;). Der var da "noget" i mappen, bla den fonts.conf som jeg mener jeg læste et sted var en afløser for xf86