Avatar billede JJ77 Juniormester
17. juni 2004 - 19:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Køb af software til nystartet virksomhed!

Er her nogen som ved hvordan men billigst og smartest køber software til en nystartet it-virksomhed...
Hvilke regler er det til licencer osv.. vi er kun 2 personer..
Og er der ikke en side hvor man kan se substitutter til de dyre programmer....
Vi har nemlig ikke så mange penge.. og det er lidt surt at lave alt i notepad... he he

De programmer vi godt kunne tænke os er:
office xp... "mest på grund af acces"
photoshop
illustrator
golive
flash mx
visual basic "evt visual studio"
concorde c5 light

linux "HURRA endelig noget freeware"

pu ha.. det løber op... ik
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2004 - 19:39 #1
office xp... "mest på grund af acces" = http://www.openoffice.org
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2004 - 19:40 #2
substitut til photoshop = http://www.jasc.com/products/paintshoppro
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2004 - 19:40 #3
Resten har jeg desværre ikke et bud på ;)
Avatar billede JJ77 Juniormester
17. juni 2004 - 19:51 #4
ok... men det var da også en del.... paintshop pro.. det var lige noget vi ku bruge!!! ved ikke med open office... der er jo ikke access.. ell er der?
og er det muligt at give point til flere personer som  svarer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2004 - 20:05 #5
Langt de fleste af de programmer du her nævner har open source muligherer der er gratis. Mange af disse gratis open source programmer kan kører på Windows, men ofte kører de bedst på Linux. I bør snakke sammen og finde ud af hvilken platform i vil kører på. Der er mange penge at spare i at bruge Open source, i kan få rigtig god hjælp gratis, desværre er indlæringskurven lidt stejlere end ved windows. Lad mig give nogle bud.

office xp = open office eller star office er glimrende bud, der næsten kan det samme
photoshop = Gimp
illustrator = Gimp kan noget af det, Inkscape, ImPressTM der er flere muligheder
golive = Kommer vist snart i en Linux udgave. Adobe signalere interesse i at portere til linux for flere af deres produkter, de bliver dog næppe gratis
flash mx findes vist kun til windows platformen
visual basic "evt visual studio" = Emacs, Vi. Der er masser af programmeringsplatforme derer rigtig stærke til linux.
concorde c5 light = kan vist også kun kører på windows, men derer linux alternativer, lige som der er windows alternativer, se f.eks. Summa Sumarun der er rigtig godt
Avatar billede dmcn Praktikant
17. juni 2004 - 20:09 #6
Et alternativ til Paint Shop Pro kunne være Gimp - www.gimp.org.
Mht. Concorde C5 Light - har I ikke specifikt brug for et økonomisystem af det format, kan jeg anbefale www.e-conomic.dk. Vi benytter det selv i vores virksomhed, og vi er yderst tilfredse med det.
Vi har selv for nylig været igennem turen med indkøb af software, og vi har sparet utroligt store beløb ved at køre ren Linux på alle maskiner. Langt det meste software har vi kunnet finde erstatninger for, og de få programmer vi ikke kan erstatte, kører vi i virtual machines med vmware. Det tager tid at vænne sig til, men efterhånden føler jeg mig mere hjemme i Linux end i Windows. :)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 20:15 #7
Open Office (OO) er OK, men det er absolut ikke på niveau med Office. OO indeholder et databaseprogram, men det er ikke som Access. Det har nemlig ikke sit "eget" databasemodul, men skal bruges sammen med fx en mySQL-database. Men det kan man vel også vænne sig til ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2004 - 20:17 #8
.
Avatar billede JJ77 Juniormester
17. juni 2004 - 22:14 #9
tak for hjælpen...
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 20:26 #10
Hvis i skal bruge database programmering kan man vel næsten tænke sig at i skulle kigge på mysql www.mysql.com det kan arbejde sammen med både php, asp asp.net ved jeg, ved ikke om det er det i skal bruge det til.
Avatar billede olsendk Nybegynder
21. juli 2004 - 00:21 #11
Hej
Hvis du vil se på alternative økonomisystemer skulle du se på Stonewares Summa Sumarum.
www.stoneware.dk
vh
Jens
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2004 - 00:50 #12
olsendk>godt bud, Stonewares Summa Sumarum bestemt med anbefaling, langt billigere end C5 hvis du tager de samlede omkostninger i betragtning (konsulent bistand og tilkøb af moduler) og lettere at bruge.

Du bør dog konsultere din revisor også idet deter lettest hvis han også kender programmet