Avatar billede club-p Nybegynder
17. juni 2004 - 18:27 Der er 8 kommentarer

skygge som danser på lagner/presringninge

Jeg var sidste år til Langelands festivalen. Inden i det telt hvor der var fest om aften så jeg en rigtig fed ting (har også set den andre steder). Der var spændt nogle kæmpe lagner/presringninger op. Så var der placeret en projektør bag ved disse lagner/presringninger og foran denne projektør stod en pige og danset. Publikum kunne kun se hendes skygge oppe på disse lagner/presringninger og det så mega fedt ud. Men hvad er det som bliver brugt som lagner/presringninger til af lave denne effekt. Og kan man købe eller leje sådan noget. Og hvor ??? Det var nogle kæmper lagner/presringninger som blev brugt (måske 10* 10 meter) men spørgsmålet  hvor får jeg fat på sådan noget. Og kan man bare bruge helt normalt stof til det.
Avatar billede krogsager Nybegynder
17. juni 2004 - 18:42 #1
Ganske almindeligt (bleget) lagen stof. Men at finde det i 10 meters bredde bliver nok ikke så let.
Avatar billede club-p Nybegynder
18. juni 2004 - 00:13 #2
men hvor finder jeg det henne i miondre mængder
Avatar billede krogsager Nybegynder
18. juni 2004 - 00:17 #3
I en stofforretning :-) altså bomuldsstof:-/

F.eks. "Jysk" eller lignende, husk det ska' være ubleget lagenlærred!
Avatar billede krogsager Nybegynder
18. juni 2004 - 00:23 #4
Rettelse: bleget lagenlærred, som jeg også skrev først, sorry
Avatar billede jgbech Nybegynder
18. juni 2004 - 15:34 #5
Ja, den danske sprog er en svær én, club-p... Arj, det du gør, er at du opsøger og kontakter en sejlmager; det der med Jysk er en dødssejler (med mindre du selvfølgelig kun skal bruge stoffet én gang!).

Sejlmagere finder du spredt ud over det ganske (kystnære) land. Du kan få leveret præcis den størrelse, du skal bruge - du kan endda få syet ringe, trisser og snore i skidtet, lige efter dit eget ønske!
Avatar billede krogsager Nybegynder
19. juni 2004 - 00:03 #6
jqbech - Ja det er ikke let, -og fin idé med sejlmageren, men pas på det ikke bliver for kraftigt (det kan prisen til gengæld nemt blive, men som du siger, hvis det skal bruges igen, igen) så er det vel OK)
Avatar billede club-p Nybegynder
24. juni 2004 - 14:52 #7
ok mange tak ofr svaret. Her til sidst har i så en hjemmeside for en af disse sejlmagere så man lige kunne finde finde en pris på sådan noget
Avatar billede kraftwerk Nybegynder
29. juni 2004 - 15:09 #8