Avatar billede knuho Nybegynder
17. juni 2004 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af tabulatorsepareret fil til kommasepareret

Kære eksperter

Kan nogen fortælle mig hvordan man konverteret en fil fra tabulator- til kommasepareret. Jeg havde tænkt mig noget i retning af søg og erstat - men hvordan taster man tabulatorfunktionen ind - ascii-værdi?

Med venlig hilsen
Avatar billede falster Ekspert
17. juni 2004 - 13:56 #1
Det afhænger en del af det software, som du har. Med Excel kan f.eks. henvises til min kommentar (næstnederst) i dette spørgsmål. Med tsv-filen åbnet i Excel kan du så gemme den i csv.

http://www.eksperten.dk/spm/507903
Avatar billede mariaf Juniormester
17. juni 2004 - 19:33 #2
Det nemmeste er at læse filen i notepad, og så bruge søg/erstat. For at få tabulatortegnet ind, så mærker du op (som var det tekst) kopier og sæt ind - du får så et lidt underligt tegn, men det fungerer fint.
Avatar billede knuho Nybegynder
18. juni 2004 - 13:06 #3
tak for svarene
Avatar billede mariaf Juniormester
18. juni 2004 - 16:42 #4
Hvordan løste du det? Nysgerrig, for findes der en nem måde, så hører jeg gerne om det.
Avatar billede Jørgen Lund Nybegynder
01. juli 2004 - 15:26 #5
Du åbner filen med Excel og gemmer den som en Komma separeret txt fil bagefter.
Avatar billede mariaf Juniormester
01. juli 2004 - 17:55 #6
Jo, men det kan min excell ikke. Tabulatorsepareret, semikolonsepareret ja, men ikke kommapsepareret. Excell fra Office 2000.
Avatar billede knuho Nybegynder
02. juli 2004 - 10:03 #7
Jeg kunne godt gemme filen som semikolonsepareret, og det var lige så velegnet som kommasepareret. I øvrigt tak også for din ide Mariaf, det fungerede også fint. Jeg forsøgte faktisk at give dig 50 point også, men da jeg er ikke har erfaring i at anv. expertsystemet mislykkedes det. Kan man efterflg. give point til flere?
Avatar billede mariaf Juniormester
02. juli 2004 - 18:38 #8
Point er trods alt kun for sjov. Det vigtigste er at vi kan hjælpes med at finde bedre måder at gøre tingene på.
Avatar billede ortoft Nybegynder
15. juli 2004 - 18:01 #9
I øvrigt kan Access både indlæse tabulator- og semikolonadskilte filer - og udlæse dem igen i det ønskede format. Så Access er altid god, når man kæmper lidt med filformater...