Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:20 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Opsætning af netværk?

Jeg har en stationær og en bærbar. Jeg har forbundet disse to til en swich hvor jeg også har sat internettet ind.

Jeg har kørt XP's "Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk" på begge computere med samme indstillinger, hvilket resulterede i at begge computere kan se hinanden samt den stationære er forbundet til internettet.

Hvordan får jeg den bærbar på?
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 12:22 #1
Du kan tjekke om de er i samme arbejdsgruppe. Ved ikke om det er løsningen, men det er da et forsøg.
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 12:23 #2
Og hvis du har Stofanet skal du huske at dine computere skal have automatisk IP.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:24 #3
Har Webspeed..

De er i samme arbejdsgruppe!
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 12:27 #4
Skal du logge på et sted, for at komme på internettet?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 12:28 #5
hvilken IP har din Router?
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:31 #6
maarten - Nej, er kronisk på.

wizaxjb - Hvordan finder jeg det?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 12:33 #7
På din Stationære, hvor det virker:
gå i start - Kør
skriv CMD, tryk enter
dos-skærmen skriver du IPCONFIG /all
Copy paste resultatet herind...
Det kan være du skal skrive IPCONFIG /ALL |more
hvis det fylder mere end en side.
Avatar billede snaptil Nybegynder
17. juni 2004 - 12:34 #8
http://www.eksperten.dk/spm/465170
måske kan denne side hjælpe dig.. har du switch og router ?
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:34 #9
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : emil
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : webspeed.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-14-7A-2A
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.167.140.58
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.167.140.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.10.172
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.10.41
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 17. juni 2004 12:01:36
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 20. juni 2004 11:58:03
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 12:39 #10
på den bærbare skal du sætte netværksindstillingerne til:

Dynamisk IP (DHCP).

Gateway: 80.167.140.1

Primær DNS server: 194.239.10.41
Sekundær DNS server: 194.239.10.42

du kan dog have problemer med at du kun kan have 1 maskine på ad gangen hvis WebSpeed har en eller anden form for spærring på antallet af IP-adresser.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:44 #11
Kan dette være problemet:
Taget fra Webspeeds hjemmeside:
Ekstra offentlig, dynamisk ip-adresse
Du kan også få pc nr. 2 på internettet ved at købe én ekstra IP-adresse. Da dit Webspeed-abonnement allerede inkluderer én IP-adresse, har du nu to. For at få begge pc'er på nettet, skal du dog bruge en hub eller en switch.
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2004 - 12:47 #12
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 12:51 #13
kenp - Hvad er det?
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2004 - 12:55 #14
ahh sorry læste lige forkert!

sæt din bærbar til at hente ip-adresse helt automatisk! (så kør guide lige som på den stationær) også brug en af de guider jeg linker tilbag efter
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 12:58 #15
dj: Det er et problem, så du skal lige ringe til webspeed og bestille en ekstra IP-adresse.

Alternativt skal du lave det sådan, at den bærbare kobler sig på I netter gennem den stationære, men det er noget bøvlet og ikke helt nemt.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 13:01 #16
stave/slå fejl er gratis... sorry... der skal selvf. stå Internettet.

En helt tredie mulighed som jeg ikke ved om den virker er, at købe en router, der skal være mellem Internettet og Switchen, og hvis man køber den med indb. switch er det ikke nødvendigt med Switchen...... Det burde virke, men jeg har ikke testet det.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 13:51 #17
Wizaxjb - Nu har jeg bestilt en ekstra IP .. Tror det er der problemet ligger .. Men lige en sidste ting, kan man checke om man har fået en ekstra nogensteder?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 13:57 #18
ved det faktisk ikke... har du et login til en "Mine indstillinger" på deres hjemmeside, er det nok det bedste skud, ellers må du ringe til dem.
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. juni 2004 - 13:58 #19
Hvis du har et motorola surfboard kan du kontrollere på dets webinterface, om tdc har opgraderet dig: http://192.168.100.1/address.html

Known CPE MAC Address (Max x)

x=2 når de har opgraderet dig
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 14:52 #20
Okay, tak ...

Vil alle lægge et svar, så de kan få lidt point for tiden?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:53 #21
Det er ok... jeg hopper over ;-)
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 15:06 #22
Dvs. jeg har modtaget den nu?

# Known CPE MAC Address Status
1 xxx Self
2 xxx Learned
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 15:07 #23
det ser sådan ud, men jeg kender ikke Surfboard
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. juni 2004 - 16:31 #24
Wizaxjb - Hvor skal

Dynamisk IP (DHCP).

Gateway: 80.167.140.1

Primær DNS server: 194.239.10.41
Sekundær DNS server: 194.239.10.42

Indsættes henne?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2004 - 22:44 #25
http://service.webspeed.dk/selfService/100.jsp  gå ind her for at se dine oplysninger og aktiver din nye på med macadressen
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. juni 2004 - 08:02 #26
dj: Alt det der kan indsættes i dine Netværksindstillinger... alt efter Operativsystem er der forskellige måder at fidne det på...

Men et godt sted at starte er Kontrolpanelet, evt. hvis du har en "andre computere" kan du højreclicke på den og vælge egenskaber...

Jeg sidder desværre ikke ved en Win9x eller XP maskine i øjeblikket.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
18. juni 2004 - 10:39 #27
Efter at have modtaget den ekstra IP-adresse synes problemet stadig at være tilstede.

Sætter lidt ekstra point på spil.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. juni 2004 - 10:44 #28
kan du på den bærbare pinge bt.dk?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 10:49 #29
http://service.webspeed.dk/selfService/100.jsp  gå ind her for at se dine oplysninger og aktiver din nye på med macadressen
har du været inde på dette link og aktiveret den med macadressen på din pc hvor du ikke kan gå på?
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2004 - 10:49 #30
prøv lige at kontroller at din computer er sat til at hente ip-automatisk, og at der IKKE står nogle oplysninger under egenskaberne for din lanforbindelse på din bærbar!

hvis der står noget så slet det!

også gør således start ->kør ->ipconfig /release også ipconfig /renew
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 11:00 #31
"problemet" med webspeed er at de mapper din pc med macadressen for at have styr på hvor mange ipér der er betalt for. Du skal selvfølgelig have de indstillinger som kenp skriver.
Du kan bruge mit link for at aktivere den eller du kan ringe til webspeed - så gør de det manuelt.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
18. juni 2004 - 11:05 #32
kenp - Når jeg skriver ipconfig /renew, siger den:

Windows IP-konfiguration
Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: Der kan ikke  oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.

dannyboy - Prøver lige at finde papiret.

wizaxjb - Jeg kan ikke pinge bt.dk
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. juni 2004 - 11:26 #33
Jeg tror at du skal have fat i Webspeed for yderligere hjælp....
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
18. juni 2004 - 11:45 #34
Har fundet ud af det..

Læste på webspeed.dk at man skulle genstarte modemmet før at det var aktiveret..

Vil dem som vil have point lægge et svar?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. juni 2004 - 12:02 #35
Jeg hopper over ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 12:34 #36
tak for point