Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 10:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

gennemsigte scroll bar

Heysa...

Jeg har en CSS kode på min side, hvor jeg kan lægge farve på min scroll bar - men kan gøre nogen af dem "gennemsigtige", så man kan se billedet bagved, men selve scroll'eren er synlig + pilene ?..

håber jeg beskrev det godt nok :)

- hvis nogen ikke har koden, har jeg starten her!
BODY {
    scrollbar-face-color: #013454; scrollbar-track-color: #FF0000; scrollbar-shadow-color: #000000; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-arrow-color: #ffffff
}
NB: den farve som en rød farve (FF0000) ska være gennemsigtig!, de andre ska der ikke ændres ved.. håber det kan lade sig gøre
Avatar billede keysersoze Guru
17. juni 2004 - 10:27 #1
farven gennemsigtig findes ikke - eneste mulighed for et lille work-a-round er hvis du arbejder i en iframe og så er det stadig kun i IE det virker
Avatar billede mm12010 Nybegynder
17. juni 2004 - 11:19 #3
citat(olebole):

Du kan ikke gøre en scrollbar transparent, så enten må du leve med den - eller lave en selv i DHTML ... f.eks:
  http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
  http://rod.rant-on.net/  (Gå til DHTML)
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 11:37 #4
mm12010 - da jeg ikke kan DHTML - er det så nemt og lave en ?..
og hvordan fungere det hehe - har kigget på dit link..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 11:44 #5
Keysersoze..

Jeg bruger Iframe..
Avatar billede keysersoze Guru
17. juni 2004 - 12:34 #6
i iframe tag'et sætter du denne linie ind:
style="FILTER: chroma(color=#CC9966)" allowTransparency></iframe>

derefter i din css style ændrer du scrollbar delen til:
scrollbar-face-color:#CC9966;
scrollbar-arrow-color:#000000;
scrollbar-track-color:#CC9966;
scrollbar-shadow-color:#cc9966;
scrollbar-highlight-color:#cc9966;
scrollbar-3dlight-color:#CC9966;
scrollbar-darkshadow-color:#CC9966;

hvis det ønskes at bagrunden ikke skal rykke sig når man scroll'er ned (til brug hvis man har flere farver i bagrunden) kan du indsætte den her linie :
background-attachment:fixed;
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 12:40 #7

"style="FILTER: chroma(color=#CC9966)" allowTransparency></iframe>"
ska ind i min
"<iframe name="center" height="318" width="465" scrolling="yes" align="center" border="0" frameborder="0" src="center.htm">"

så der står
"<iframe name="center" height="318" width="465" scrolling="yes" align="center" border="0" frameborder="0" style="FILTER: chroma(color=#CC9966)" src="center.htm">

og bruger #CC9966 i min CSS som "henter" oplysninger fra 'style="filter: chroma bla bla bla' og finder ud af at den farve (#CC9966) ska være gennemsigtig ?..
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 13:08 #8
hey det virker :D..
årh nice - mange tak keysersoze

oploader lige så du kan se resultatet :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 13:12 #9
her er så min test side :)
http://www.melholm.dk/ny_site/side/index.htm

keysersone - skriv lige et svar, da du kom med svaret på mit "problem"..
Avatar billede keysersoze Guru
17. juni 2004 - 13:17 #10
svar
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
17. juni 2004 - 13:19 #11
Sådan :)..

og MANGE tak..
det gjorde lige min side lidt bedre :P..