Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Min Bærbar er skod?

Hejsa..

Jeg har lige købt mig en bærbar.. En:

TravelMate 2001LC Intel® Celeron® processor 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15" XGA TFT skærm, 256MB DDR SDRAM, 30GB HDD, DVD/CDRW Combodrev, 10/100 LAN, 56Kbps modem, Li-Ion batteri

Kan det godt passe den ikke kan spille cs??

Synes godt nok det er skod.. Det hakker når man spiller med den dårligeste opsætning...

Nogen som kan hjælpe??

MvH
Morten
Avatar billede dmcn Praktikant
17. juni 2004 - 00:25 #1
Ja, det kan sagtens passe. Da der ikke nævnes noget om hvilket grafikkort der er monteret i maskinen, formoder jeg det er et onboard kort, som deler RAM med resten af maskinen. Du kan prøve at gå i maskinens BIOS og se om du kan tildele grafikkortet flere RAM (du vil så have færre tilgængelige til Windows) og se om det hjælper, men jeg tvivler.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
17. juni 2004 - 00:25 #2
Bruger du de rigtige drivere?
DirextX?
OpenGL i spillet?
Avatar billede stussy Nybegynder
17. juni 2004 - 00:28 #3
din bærbare er IKKE noget skod, det er bare ikke en spille maskine.
Men hvis du nævnte overfor sælgeren at den skulle bruges til spil, burde du konfrontere ham med det.
Ellers er det bare ærgeligt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2004 - 00:28 #4
Den burde køre som smurt.
ATI 9000IGP chipset med op til 64MB shared system memory
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:28 #5
15.0" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixel resolution, 16.7 million colours
Ati Mobility™ Radeon™ 9000 IGP with up to 64 MB of shared system memory
Simultaneous LCD and CRT display at LCD panel (1600x1200) resolution at 165Hz
DualView support
MPEG-2 DVD hardware assisted capability
Microsoft® DirectX 8.1 support
4X AGP graphics accelerator
Up to QXGA 2048 x 1536 resolution via LCD and non-interlaced CRT display
Avatar billede halifax Nybegynder
17. juni 2004 - 00:29 #6
Uden på nogen måde at ville "være efter" suppah er det så ikke i det hele taget skod at købe Celeron? - Eller er de efterhånden blevet gåde nok? De nye baseet på P4 kerne.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:29 #7
Ja jeg bruger openGL i spillet..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2004 - 00:31 #8
Prøv den anden mulighed. ikke Software i CS.
Og check i windows at du har nogle ATI faneblade i egenskaber for grafikkort | indstillinger, knappen avanceret
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2004 - 00:33 #9
Den anden mulighed er Direct3d. (hvad du jo nok ved)
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:33 #10
Jeg har ATI faneblade i egenskaber... Den anden mulighed i cs virker ikke!

Det er sgu da skod...
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
17. juni 2004 - 00:42 #11
Det kan være nogle driver-fejl...
Du kan jo selvfølgelig prøve at formatere og geninstallere alting.
Eller bare prøve at opdatere ALLE drivere på computeren.

// Moelleren
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:44 #12
Den er jo helt ny.. Og lige blevet formateret...

Hvor finder jeg den rigtige driver til det grafikkort?? Har sgu altid bruge nvida =)
Ville være lækkert hvis der var en som kunne finde den rigtige driver til det kort..
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:45 #13
Hvilke andre driver kunne skulle opdateres??

Men skulle den kunne kører det nye cz??
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
17. juni 2004 - 01:00 #14
Avatar billede ladyhawke Novice
17. juni 2004 - 07:49 #15
DU kan som regel også finde drivere på producentens hjemmeside, via produkt eller serienummer på din maskine...
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 11:17 #16
Den driver som du har skrevet moeller2000 virker ikke... Den kunne ikke finde hardwaren som passede dertil?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2004 - 11:24 #17
Her er de drivere der passer:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2000.html

Jeg synes du skal opdatere de 2 nederste:
ATI SMBus driver for WinXP
ATI Mobility IGP/M10/M11 VGA Driver version 5.0.2196.1009
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 11:32 #18
Er der ellers andet som man kan opdateret for at få den til at virke bedre??
Men er det muligt at spille cz uden det hakker??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2004 - 12:20 #19
Ud af de drivere der er listet på den side er de 2 de eneste der har med chipset og grafikkort at gøre.

Det skulle helt sikkert være muligt. Jeg har en Dell C800 med Ati mobility M5 grafikkort, og den kører fint CS. Dog kan den ikke lide hvis der kommer over 12 bots med, men det er også kun en 833 mhz processor. Ellers kører den fint CS uden hakken og med et pænt billede.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 19:12 #20
Jamen hvorfor kan den her ikke spille det uden det hakker??

Hvordan skal jeg sæt grafikortet op? Og skal den ikke bare kører i openGL?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 19:17 #21
256 mb ram er ikke meget nu om dage når der er indbygger skærm kort som også bruger af rammen ,minimum 512 mb ram eller 1gb
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 19:21 #22
Jamen nu kræver det nye cs jo heller ikke så meget gør det??
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
17. juni 2004 - 22:22 #23
Seriøst, geninstaller alle drivere - så skal du se forandringer!

Slå i øvrigt vsync fra i skærmindstillingerne, så får du meget højere fps i cs.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 23:32 #24
hvordan geninstallere jeg alle drivere? Hvordan finder jeg ud af hvor de er osv??
Avatar billede webrex Nybegynder
17. juni 2004 - 23:39 #25
Godt nok er bærbar pc ikke en spille pc, dog har jeg lige erhvervet en fin bærbar som sagtens kan køre ct. det kræver dog efter min opfattelse mindst 512 MB ram, de skal ikke være shared, (delte) og grafikkortet skal være på mindst 64 helst som jeg 128 MBram.
Avatar billede webrex Nybegynder
20. juni 2004 - 17:49 #26
For at kunne spille cs kan du måske få sat et ikke shared grafikkort i makskinen, det ville helt klart hjælpe, men måske besværlig løsning, det kommer an på din forhandler m.m.?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2004 - 19:32 #27
Selv et 16 mb TNT grafikkort kan køre CS. Det kræver næsten intet af maskinen, og min gamle stationære maskine med shared grafikkort kører skam fint CS, med langt mindre specifikationer end dem du nævner der. Nu kender jeg ikke Acer, men at sætte et grafikkort i en bærbar er normalt ikke noget man bare lige gør.

>> hvordan geninstallere jeg alle drivere? Hvordan finder jeg ud af hvor de er osv??
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2000.html
som jeg gav et link til tidligere. Der er ikke andre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:04 #28
Fik du løst problemet ?