Avatar billede ffshock Nybegynder
19. februar 2001 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på de forskellige Geforce 2 kort?

Hejsa,

Jeg har lige købt et Geforce 2 GTS 64 MB, jeg tror mærket hedder Yeng Yang eller sådan noget. Pointen er, at jeg i starten gerne ville have købt et Asus Geforce 2 GTS 32 MB, men så så jeg prisforskellen, og det viser sig til at det kort jeg har købt (Yeng Yang), stadig er billigere end Asus kortet, også selvom der stadig er 32 MB ekstra på kortet. Dette skyldes selvfølgelig mærkevaren, Asus, og tit nogle bundlede spil, men betyder det andet. Prisforskellen er meget markant, så jeg tænkte på om Asus kortene er hurtigere, end de andre producenter\'s kort?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2001 - 03:27 #1
De ligger tit meget tæt op ad hinanden, men det er sådan at Asus levere nogle ekstra ting med til kortene, så som div. spil, Virtual briller osv.

Jeg ville se på om kortene havde samme specifikationer og gå ud fra det.
Avatar billede krusell Nybegynder
20. februar 2001 - 05:37 #2
Hvor meget kostede korte egenligt? Altså Yeng Yang (og også de asus kort du snakker om )
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. februar 2001 - 12:01 #3
Når man køber et Asus kort får man også div. programmer med, til at flæashe bios, opdatere, måle temperaturer, og endelig udgiver Asus også drivere til kortet. Og det er ikke alle producenter der gør så meget. Og selvfølgelig navnet!
Avatar billede ffshock Nybegynder
20. februar 2001 - 15:00 #4
Spørgsmålet er lukket........

Jeg kan konkludere, at kortene har helt samme specs, men med Asuskortet leveres der ekstra unødvendige ting med, som spil man allerede har, og temperaturmålinger, som også kan måles med andre programmmer.
Avatar billede krusell Nybegynder
20. februar 2001 - 16:07 #5
For at lukke spørgsmålet, skal du acceptere et svar, enten dit eget eller andres. (men du har jo fået svar fra andre, som du jo kunne bruge)
Men kan du ikke lige svare på hvor meget kortet/kortene egenligt kostede?
Avatar billede ffshock Nybegynder
20. februar 2001 - 22:41 #6
Asus kortet koster ca. 2100 med 32MB (3100 64MB)

Det kort jeg har købt, er også med 64 MB, det koster tilgengæld ca. 2000 kr. Så hvis forskellen på selve kortene ikke er så store, så er det vel prisen værd.