Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 10:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

WebserviceClasses Flash MX

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en WebService klient i Flash. Jeg har brugt WebServiceClasses. Alt virker upåklageligt når jeg kører det inde fra flash. (Ctrl+Enter)

Fejlen opstår så snart jeg smider det ud på en webserver - apache i dette tilfælde.

Fejlen når jeg logger er :

6/16 10:3:35 [INFO] : Queing call getAnswers()
WDSL FETCHED
undefined,Could not load WSDL
6/16 10:3:35 [INFO] : Faulting previously queued call getAnswers()

Hvorfor vil den ikke loade min WSDL på en server, men godt lokalt?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:31 #1
Hvilken wsdl service prøver du at kalde? URL.
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 10:33 #2
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 10:35 #3
kalder metoden : GetSurveyStatisticsGroupAggregationDataset(int , int)
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:44 #4
Hvilke parametre skal bruges i AssetID og ASID?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juni 2004 - 11:02 #5
Er det ikke det gode gamle problem med crossdomain load? Du kan vel ikke kalde WebServices på tværs af domæner - ligesom du ikke kan bruge XML.load, LoadVars.load eller loadMovie på tværs af domæner?
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 14:37 #6
Barklund - det lyder ret sandsynligt. Kan du specificere dette? Evt. komme med et bud på en løsning?
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 14:38 #7
pegasus72 - problemet kommer inden selve kaldet.
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juni 2004 - 14:45 #8
Det er den sædvanlige sandbox restriction. Det kan omgås på forskellige måder i forskellige flash player versioner. Læs mere her:

http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/fplayer_security.html

// Morten Barklund
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 14:49 #9
Ok, det lyder jo fuldstænidgt som mit problem. Jeg graver mig ned i det og ser om ikke det kan lade sig gøre med sådan en crossdomain.xml fil.

Tak for hjælpen. et svar?
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 15:01 #10
Hvis jeg ikke tager meget fejl - så skal der ligge en crossdomain.xml fil på den server der hoster de forskellige webservices? Hvis ikke dette er tilfældet afvises kaldet til denne metode. Eller misforstår jeg det sådan at crossdomain.xml rent faktisk bare skal ligge i samme katalog som flash filen?

Jeg har IKKE kontrol over den server hvor webservicen hostes - hvilket jo et meget normalt. Hvis det var sådan det hang sammen.
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 16:25 #11
Hmm... Nu er jeg virkelig begyndt at undre mig! Hvordan kan det overhovedet køre i Flash Playeren, det er vel også crossdomain!!??
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juni 2004 - 16:42 #12
Macromedia har valgt en sikkerhed, der siger at man IKKE må loade filer fra andre domæner, med mindre domænerne giver dig tilladelse til dig. Hvis de vil give alle tilladelse til at hente deres webservices via flash, så skal de ligge  en allow-all crossdomain...

Jeg forstår ikke din sidste kommentar?

Men alt virker offline - altså lokalt kan du hente alle filer fra alle domæner.

// Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juni 2004 - 16:44 #13
Og et svar :)
Avatar billede kridley Nybegynder
16. juni 2004 - 17:03 #14
Det sidste jeg skrev var at jeg ikke forstod hvorfor den tillod mig at kontakte den anden server fra min Flash Player, men IKKE hvis jeg uploadede det til min webserver.
Avatar billede barklund Nybegynder
17. juni 2004 - 12:34 #15
Tark for points - håber det løser dit problem :)