Avatar billede adisain Nybegynder
15. juni 2004 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der sket med mit cd-rom drev?

Jeg har før fået kvalificeret råd af alle jer eksperter så jeg prøver igen!
Pludselig er mit cd-rom drev defekt. Jeg kan godt få skuffen ud – og lukke den igen, men det er lige som om at den ikke leder på cd-rommen når jeg har en cd i. Når jeg prøver at åbne cd-rommen via åbn eller dobbeltklik, skriver den ”indsæt en disk i drev D”. Jeg har også prøvet at boote op med en windows cd-rom i drevet, det hjalp heller ikke. Min computer er en Pentium 4, 2,8GHz med Windows xp home…

På forhånd tak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juni 2004 - 21:05 #1
Jeg er ikke sikker, men prøv at se om det her hjælper: http://hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
15. juni 2004 - 21:21 #2
har haft en gammel compaq der gjorde det samme... teknikkeren sagde at motoren til at drive cd'en var brændt af og han satte et nyt drev i.
Avatar billede summer Mester
15. juni 2004 - 22:21 #3
1) Prøv at fjerne drevet i Enhedsorientering og genstarte så pc'en finder drevet igen
2) Har du afprøvet drevet fra Denne Computer (en genvej kan blive defekt)
3) Prøv at sætte drevet på et andet kabel du ved virker.
Hvis resultatet er negativt er drevet 99,9% kaput og du må investere i et nyt, f.eks.: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=5&Parent=&Producent=0&Max=300&Soegeord=&Direction43=2&Sorted43=&Direction397=2&Sorted397=&Direction899=0&Sorted899=&Submit.x=18&Submit.y=11
Avatar billede adisain Nybegynder
15. juni 2004 - 22:25 #4
Tak til alle!
Avatar billede summer Mester
15. juni 2004 - 22:32 #5
Ja, men afprøv nu lige forslagende inden du giver point og vend gerne tilbage med resultatet. Det er godt for databasen hvi der findes løsninger på et spm. at det så fremgår af tråden.
Har du afprøvet thesurfers link?