Avatar billede crashpoint Nybegynder
15. juni 2004 - 16:42 Der er 3 kommentarer

Parabol og TV-kort

Hej!

Jeg er netop lige blevet kunde i Viasat og har modtaget en Thomson DSI 35 TH parabol-modtager. Da jeg bestilte hele pakken i sin tid, spurgte de om jeg havde flere end et fjernsyn i hjemmet som skal tilsluttes modtageren og jeg sagde ja.

Nu er den altså ankommet, men jeg har virkelig INGEN ide om hvordan jeg kan få billedet ind på mit andet TV. Det er jo recieveren man skifter kanal på.

Desuden skal jeg ud og købe et TV-kort så jeg kan se TV (fra parabolen/recieveren) på min computer da jeg ikke har plads til et TV i mit værelse.

Er der nogle der har nogen ideer eller foreslag?
Jeg har prøvet at kontakte Viasat de sidste 4 dage, men bliver ved med at stå i kø. "Alle vores medarbejdere er desværre optaget. Vent venligst." - Ventede i cirka 1½ time. Så dérfor skriver jeg herinde.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 18:08 #1
He he.....
Ja, det er typisk Viasat.
For det første så er det ikke engang Viasat man taler med når man ringer til deres support.
Det er et firma som klare den slags for dem. Og jeg kan lige så godt være ærlig og sige at det er en flok totalt inkompetente mennesker der sider med det. De aner simpelthen ikke hvad de snakker om.
Noget de er meget kendt for i "sat-verdenen"

Nå - nok om det. Til dit spørgsmål.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor de har stillet dig spørgsmålet, om du har flere fjernsyn. Har intet med din modtager at gøre.

Til at starte med, så går jeg ud fra at du har monteret din reciver, og har billede på dit TV ???
Du vil heller ikke kunne komme uden om at skulle ind til reciveren og skifte kanal, uanset hvor mange fjernsyn du har.

For at få billede på et TV mere, kan du forbinde din reciver med f.eks. en video via et scartkabel. Fra video'en kan du så tilslutte et TV mere med et alm. antennekabel.
Sider der en alm. antenne udgang på din reciver kan du også gøre det via den.
Avatar billede crashpoint Nybegynder
15. juni 2004 - 18:31 #2
Hmm okay,

Det vil altså sige at jeg _SKAL_ se den samme kanal som på det første TV? Jeg har netop lige set et såkald "Satelit-kort" der klarer hele lortet på: http://www.ac-sat-corner.de/shop/product_info.php?cPath=23&products_id=311

Der skal bare smides et lnb-kabel i røven på det også kører skidtet. Så kan man jo sagtens "bypasse" recieveren også bare køre direkte. Men det er jo ganske ulovligt, og vil jeg selfølgeli ikke.

Min parabol har 2 mikrobølge-hoveder. Er det så ikke muligt at et af hovederne går ned til reciveren til det ene fjernsyn, også det andet hoved ned til mit "Satelit-kort" ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 19:57 #3
<klip>
Det vil altså sige at jeg _SKAL_ se den samme kanal som på det første TV?
</klip>

Ja....

<klip>
Der skal bare smides et lnb-kabel i røven på det også kører skidtet. Så kan man jo sagtens "bypasse" recieveren også bare køre direkte. Men det er jo ganske ulovligt, og vil jeg selfølgeli ikke.
</klip>

Nej, det er der da intet ulovligt i. Det kort fungere jo som en ganske alm. reciver.
Men husk at kortet kun kan tage FTA (free to air) kanaler - altså kan du ikke sætte noget kort i.

<klip>
Min parabol har 2 mikrobølge-hoveder. Er det så ikke muligt at et af hovederne går ned til reciveren til det ene fjernsyn, også det andet hoved ned til mit "Satelit-kort" ?
</klip>

Ja, det er muligt. Men du skal huske at begge hoveder kan ikke pege på samme satellit.
Hvis de er monteret med et 6 graders beslag kan du f.eks. se 5 Øst (Viasat) på den ene, og 1 grad Vest (Canal Digital) på den anden.