Avatar billede sbay Nybegynder
15. juni 2004 - 10:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

delphi på pocket pc

Hejsa

Det eneste programmeringssprog jeg kender lidt til er Delphi. Kan man få noget der gør det muligt at køre hjemmelavede delphiprogrammer på en Pocket PC 2003?? Delphi laver win32, og de kan ikke køre på den, men kan man "konvertere" dem??
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. juni 2004 - 11:27 #1
Desværre jeg har selv kigget i den retning og det lader sig ikke gøre med Delphi (som du selv skriver så generere Delphis compiler win32-code og dette kan ikke køres på en PPC). Jeg havde et spinkelt håb til at Delphi 8 (.Net) måske kunne gøre det, men det lader sig helller ikke gøre (men man kunne jo håbe at fremtidige opdateringer gjorde det muligt) !?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. juni 2004 - 14:44 #2
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men i Delphi der er der noget der hedder en CLX Application som er beregnet til at kunne køre på Linux og kan compiles med Kylix, så jeg ved ikke om den også laver win32-code ?? Bare en idé.
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. juni 2004 - 15:22 #3
Kylix kan ikke lave win32-code, men det er heller ikke det der er målet. Målet er at få Delphi til at generere eksekverbar kode til en PPC20003 - das kan man doch nicht :-(
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. juni 2004 - 15:25 #4
stefmeister> Jeg misforstod dig sgu nok (læste lige dit indlæg igen). Det hjælper ikke at bruge CLX i stedet for VCL. Den koder som Delphi generere er og bliver win32 kode og kan derfor ikke køres på en PPC2003.
Avatar billede dkn Nybegynder
15. juni 2004 - 15:53 #5
jeg er da ret sikker på jeg har læst at delphi 8 kan.
eller det står faktisk her:

http://delphi.about.com/library/weekly/aa021704a.htm
Avatar billede dkn Nybegynder
15. juni 2004 - 16:33 #6
hvis du selv har fundet linket til hjælpe programmer på den side jeg gav:
http://delphi.about.com/cs/toppicks/tp/aatpmobile.htm

Tror nu nok at programmet Pocket Studio Professional er det du leder efter. Tror nu bare ikke det er gratis, men mener også det er helt udviklingsværktøj for sig selv, men med pascal kode.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
22. juni 2004 - 19:25 #7
Jeg er rimeligt sikker på at Delphi 8 (for .net) ikke kan lave apps til PPC2003 da Microsoft vist ikke er 100% færdige med deres "mini" version af .net som Borland skal bruge for at lave apps til det. MEN jeg har også hørt at Delphi 9 meget gerne skulle kunne lave det. (Du ved gennem en som kender en osv.)