Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søgning virker ikke i Access2000

Jeg kører en database i access2000.

Databasen køres med et masterdesign og et replikasæt til brugerne.

Efter sidste synkronisering kan man pludselig ikke bruge søgefunktionen (Altså den man kalder med ctrl-b).

Søgevinduet kommer frem og når man så søger på et ord i hele tabellen og "en del af feltet" så finder den ikke posterne, selv om jeg ved at de er der.

Er der nogen der kender problemet og som har en løsning?
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:41 #1
Forslag: Slet midlertidige internetfiler.
Se lige om du kan "vise kilde" inden du sletter.
Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:43 #2
Øh, det forstår jeg ikke... hvad har midlertige internetfiler med access2000 at gøre?
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:43 #3
>>funktioner >internetindstillinger > slet filer > ok
Alternativt: genstart.
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:44 #4
Er det kun i acces du ikke kan bruge "ctrl-b" ?
Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:45 #5
Ja, det er det...
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:46 #6
Så er jeg spændt på at høre løsningen -)
Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:47 #7
.... og det er kun i den aktuelle database.

Hvis jeg åbner en anden database, er der ingen problemer.
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:50 #8
Klip: Bemærk!  Når du skal søge efter eller erstatte data i et Access-projekt, udføres handlingen kun på de data, der er lagret i klienten. Måske har du nået maximum.
Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:58 #9
Hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 09:59 #10
Jeg brugte hjælp "F1" i access 2000. Der søgte jeg på søgning.
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2004 - 10:03 #11
Lige et "gæt" mere:
Hvis dialogboksen Søg og erstat ikke finder poster, der opfylder de kriterier, du har angivet, og du ved, at posterne findes, skal du undersøge, om det felt, du søger i, er et opslagsfelt. Et opslagsfelt bruges til at slå værdier fra en anden tabel op og gemme referencer til værdier i den aktuelle tabel. Hvis det er et opslagsfelt, skal du markere afkrydsningsfeltet Alle feltformater, for at Microsoft Access kan finde posterne.
Avatar billede olav76 Nybegynder
15. juni 2004 - 11:16 #12
Jeg har prøvet alle råd - der er desværre ikke noget af det der dur....

Nu be'r jeg til at vi kan finde en backup-fil!! :o)