Avatar billede dpg Nybegynder
15. juni 2004 - 01:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

endnu en hijackthis log - er ikke så lang!

Hej...

er der nogen farlige/unødvendige ting i denne her log?:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe
C:\Programmer\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\Webroot Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\tmproxy.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PccPfw.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
G:\Daniel (Backup)\Temp\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EssSpkPhone] essspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] "C:\Programmer\Ad-aware 6\Ad-watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Download alle med FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download med FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_link.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: FlashGet (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38152.5948032407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede dpg Nybegynder
15. juni 2004 - 01:47 #1
har ikke lavet noget på computeren før jeg lavede denne her log (var det første jeg gjorde da jeg tændte comp.) - hvis det har noget at sige!?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. juni 2004 - 02:52 #2
Hej dpg

Nej der er intet snavs i denne log. Det ser godt ud, og du passer også godt på dig selv. Der er lidt overflødige ting i den som du kan kigge lidt på, men det er også alt.

Disse er unødvendige at have liggende i din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det - det er ikke en nødvendighed:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start

CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

Selvom du er godt beskyttet, så mangler du måske et prg. som Ie-spyad. Prøv at kigge i vores pakke, som vi har lavet til dem som vil surfe sikkert på Nettet:

http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede dpg Nybegynder
15. juni 2004 - 18:38 #3
ok....
tak for svaret aovergaard men hvad gør disse:
CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

ved dog at OSA.exe gør at office-programmer starter lidt hurtigere...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. juni 2004 - 03:18 #4
CTHELPER - is a background task that is a plug-in manager for Creative drivers. The theory is that 3rd party manufacturers can use the CTHELPER plug-in interface to produce drivers, add-on features, and fixes that will integrate with a tighter fit with Crea
UpdReg.Exe er bare en reminder til Sound Blaster
Creative - Splash screen with sound on every boot up. Installed with a Sound Blaster Audigy soundcard
Lvcomm  Related to Logitech Quick Cam - works fine without it

Takker for point;)