Avatar billede psycho-cool Nybegynder
14. juni 2004 - 21:05 Der er 2 kommentarer

Søger læreplads indenfor data – fagtekniker området

Er lige blevet færdig med 10 klasse på Randers Real. Skal til at starte på teknisk skole, hvor jeg helst vil starte med en læreplads, så min uddannelse er fremtidssikret
Min erfaring består af min fritid, som har gået med at hjælpe til rundt omkring blandt kammerater og familie. Men har et kæmpe kendskab indenfor styresystemer

Omkring min person, kan jeg sige, at jeg er initiativrig, opfindsom, tænker tit i anderledes kreative baner omkring problemer eller opgaver. Jeg anser mig selv som loyal.
Jeg hedder martin (061086) bor stadig hjemme i en lille by som hedder Handest (8990). Jeg er flink og glad af fin natur, er altid i godt humør og har det godt med at have noget mellem fingrene hele tiden, elsker desuden at lære nye ting.
Lige en sidste ting.

Vil med glæde starte op uden løn de første 3 måneder så arbejdspladsen kan se mig an.
Lærepladsen må gerne ligge de fleste steder i landet!
Avatar billede strych9 Praktikant
14. juni 2004 - 22:44 #1
Hej Martin
Det er fint at du søger en læreplads her på eksperten. Jeg har et par yderligere forslag som du måske kan bruge til noget.
Det første er at du skulle benytte ekspertens CV bank. Selv om du måske ikke har noget langt CV så kan du gøre rede for hvad du søger der, og der er faktisk folk der kigger på dem.
En anden ting er at der ikke, så vidt jeg ved, er særlig meget opmærksomhed omkring din uddannelse. Tag nu mig feks. Jeg er 30 år, og har arbejdet med IT i nogle år. Dengang jeg ligesom var ung nok til at være fokuseret på uddannelser var der ikke noget der hed datafagtekniker, og jeg aner i dag simpelthen ikke hvad det er. Du kunne måske med nogle få ord gøre opmærksom på hvad det er du skal lære, og hvad du egentlig bør sættes til at lave. Personligt ville jeg ikke som arbejdsgiver have nogen anelse om hvordan jeg skulle gribe det an.
En ting som du kommer til at kæmpe med er fordomme. Din generation er sommetider omtalt som "curling generationen". Kaldet således fordi der altid har stået en og okset med at feje foran junior så han kunne glide så let og problemfrit igennem som muligt. Det kan give problemer i arbejdslivet, og jeg har feks hørt i forargede toner om en kontor praktikant som hver morgen stod og sorterede arbejdsopgaverne der lå på hans bord i to bunker. - De spændende og de kedelige. Den kedelige bunke blev dumpet over på skrivebordet hos den gamle. Sådan!
Min pointe er slet ikke at pege fingre ad dig, for jeg kender dig jo slet ikke, men jeg mener at det er vigtigt at du får sat en tyk streg under at du ikke har tænkt dig at pive over at arbejde. - Heller ikke selv om det kan være kedelige og rutineprægede ting der bliver stukket i næsen på dig. Gør alt hvad du kan for at aflive fordommene om at folk mellem 15 og 30 i dag er forkælede og slatne. Så forøger du din chance betragteligt.
og så skal du selvfølgelig også have held og lykke i din søgning. =)