Avatar billede minirikke Nybegynder
19. februar 2001 - 09:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Layout...

Hvad skal man lave for at få et doc dok. til at være et kanont layout?

Nogen der kan fikse noget på 30 min.?
Avatar billede piphans Nybegynder
19. februar 2001 - 09:54 #1
Du er nok nød til at beskrive opgaven lidt nøjere - tror jeg.

Hvad skal dokumentet bruges til?

Er det eksempelvis typografier du efterlyser?

Piphans
Avatar billede minirikke Nybegynder
19. februar 2001 - 10:03 #2
Det er en opgave..

Jeg skal bruge en rigtig flot forside samt indholdsfortegnelse til den..

Jeg har ikke noget til forsiden, men punkterne til indholdsfortegnelsen
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
19. februar 2001 - 10:07 #3
jeg foreslår at lave et f.eks. jpg billede i et progrtam soom photoshop eller paintshop pro. Billedet skal passe i højde og bredte til dit dok dokument. Så går du i word ind i vis->sidehoved/sidefod, og i sidehoved kan du så indsætte dit billede. Pointen er at det ikke er særlig fedt at sidde og sætte elementer i forhold til hinanden i word. Det er 100% federe i et billedbehandlingsgrogram.

Det samme kan naturligvis gøres med sidefod. Og jeg mener nok at word også giver mulighed for at indsætte sådan et vandmærke, men jeg ved ikke hvordan....med de rigtig instrukser, skulle jeg hurtigt kunne strikke noget sammen hvis du er interesseret.

/kenneth
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
19. februar 2001 - 10:09 #4
du må komme med klare retningslinjer for hvad du har tænkt dig, ikke bare at det skal se fedt ud, men fortælle konkret hvad forsiden skal indeholde
Avatar billede minirikke Nybegynder
19. februar 2001 - 10:17 #5
Hvis man lavet noget a la:

Fagprøve af N Nielsen

Et billede af noget kvickly (evt. logo (lidt pyntet design)

Om Kvickly Østergade...

Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
19. februar 2001 - 10:21 #6
nej, det gider jeg ikke lave. Jeg vil foreslå dig at du når det drejer sig om sådan en forside, bare skriver det tekst du skal have på siden, og så indsætter logoet. (Kan sikkert hentes på www.kvickly.dk med et højreklik->gem billede som) det kan du sagtens klarer selv. Det er hurtigere en ant jeg laver filen og sender den.
/kenneth
Avatar billede minirikke Nybegynder
19. februar 2001 - 10:23 #7
Det kunne jeg oxo selv, men ikke ret flot :o(
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
19. februar 2001 - 10:24 #8
hmm OK
tak for de 10 points anyway :)
Avatar billede frankgrevil Praktikant
19. februar 2001 - 16:10 #9
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer til at tænke på den stribe med Steen & Stoffer, hvor Steen prøver at besvare en opgave om flagermus ved at tegne Batman-logoet af på et stykke papir og forsyne det med hugtænder samt aflevere papiret i et plastikchartek.

Han protesterer efterfølgende voldsomt over sit velfortjente 00 med henvisning til, at chartekket jo er et bevis for, hvor professionelt han har grebet opgaven an.