Avatar billede muggemand Nybegynder
14. juni 2004 - 00:04 Der er 9 kommentarer

Skærmen slår fra

Når jeg sidder og spiller (f.eks. Deltaforce B.H.D.) slår skærmen fra/går i standby tilstand og jeg kan ikke få den igang igen... Computeren kører bare normalt videre men det eneste jeg kan gøre er at genstarte computeren for at få det til at køre igen. Jeg har et Geforce fx5700 m. 256 RAM.
Hlp Plz

Muggemand
Avatar billede snaptil Nybegynder
14. juni 2004 - 00:11 #1
prøv med nyeste driver.... eller hvis du har den.. så en af lidt ældre dato
Avatar billede amikk Nybegynder
14. juni 2004 - 00:12 #2
Prøv at sætte din opløsning i windows til 1024x768 med 16 bit farvedybde. Derefter se om du kan sætte opløsningen i deltaforce til det samme. Dette kan måske hjælpe,
Avatar billede xyborx Nybegynder
14. juni 2004 - 00:17 #3
Her er jeg lidt på dybt vand, men kunne det være pga overophedning af grafikkortet?
Avatar billede tubber Juniormester
14. juni 2004 - 00:22 #4
xyborx: et udemærket skud, men nok skudt forbi....Typisk vil computeren genstarte eller fryse hvis grafikkortet bliver for varmt.....

muggemand:
Sker det andre steder end når du spiller.....?
Kan være dine strømindstillinger, kunne tyde på den går i powersave og slår skærmen fra. Prøv i advanceret power mangement at sætte den til aldrig at sætte skærmen i standby....

/Tubber
Avatar billede muggemand Nybegynder
14. juni 2004 - 01:06 #5
- Jeg har prøvet med de nyeste drivere samt dem der medfølgte til min nuværende grafikkort. Grafikkortet er købt for ca. en måned siden, så derfor burde de drivere som fulgte med også være rimelig up to date.
- Da grafikkortet er med to standart blæsere, burde problemet heller ikke skyldes overophedning.
- Problemet opstår kun når jeg spiller. Har ikke oplevet at den har gjort det hvor jeg er væk fra computeren eller brugt diverse programmer. Og det med strømindstillenger står som det skal.

Hjælp mig hvem der kan.... :o)

Muggemand
Avatar billede tubber Juniormester
14. juni 2004 - 01:14 #6
Så ser det ud til der kun er skærmen tilbage....
Er der evt. et bugget ben i stikket eller ?
Avatar billede muggemand Nybegynder
14. juni 2004 - 02:12 #7
Det kan ikke være skærmen som er problemet. Ellers ville den også gøre det i Windows.
Og har tjekket pins nu, ikke dem. :(
Avatar billede snaptil Nybegynder
14. juni 2004 - 12:36 #8
har du prøvet med en lidt ældre driver... nogen af de nyeste driver laver til tider kage i det
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 20:05 #9
Prøv at skrive dxdiag i kør og se efter om der er problemer med at køre direct3d. Det er sikkert et problem med directx