Avatar billede cone63 Juniormester
13. juni 2004 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kombinere trådløs/kablet netværk

hej

Har følgende opsætning:
Dell bærbar: WinXP home, 11Mb trådløs netkort, 100Mb kablet netkort.
Desktop: WinXP pro, 100Mb kablet netkort.
DLink DI-714p+ trådløs router og TDC ADSL

Desktoppen har ingen problemer med at komme på nettet. Laptoppen kan komme på nettet med kabel, men ikke trådløst.

Har nogle problemer:

1: Routeren og bærbar kan se hinanden trådløst, så netværket kører. Internettet virker bare ikke. Jeg har prøvet at oprettet en forbindelse men kan ikke se den under netværkssteder.

2: De to computere kan ikke se hinanden, har prøvet netværksguiderne i xinxp.

Bærbaren har et program der følger med netkortene (Intel Pro et eller andet) som jeg bruger. (Har fjernet fluenenet i "lad windows styre netværket") da jeg ikke kunne få netværket til at fungere ellers. (windows påstod bl.a. at WEP ikke var koblet til)

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede cone63 Juniormester
13. juni 2004 - 22:50 #1
Yderligere info:
Jeg vil gerne kunne dele filer mellem computerne, er det et problem, når den ene er trådløs og den anden kablet? Kommer de så på den samme netværk?
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
14. juni 2004 - 10:19 #2
Kablet og ikke-kablet kan sagtens køre sammen uden problemer. Brug Windows XP wireless Zero configuration til at forbinde dig trådløst. Samme arbejdsgruppe, DHCP og så skulle der ikke være nogle problemer. Får du noget IP nummeret eller signal, når du prøver det trådløse?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
21. juni 2004 - 08:50 #3
Wirwless zero er ikke så godt sammen med win XP hvis XP service pack 1 er installeret, det giver sporadiske fejl i forbindelsen til internettet. Brug producentens software
slå IEEE 801.xx godkendelse  fra så kører forbindelsen altid godt.
Avatar billede cone63 Juniormester
01. august 2004 - 14:38 #4
bruger ikke service pack1, lukker