Avatar billede skaldpade Nybegynder
13. juni 2004 - 22:37 Der er 9 kommentarer

Min server genstarter hele tiden med en nedtællingen

Hej

Min server genstarter hele tiden den starter med 58-57osv. Og nå den n  år til nul genstarter den. Jeg kna ikke lukke den.

Ved i hvorfor, Kan det være virus
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2004 - 22:39 #1
Lyder som en blaster...

Start med at gå i en kommandoprompt og skriv

shutdown -a

(abort shutdown).

Kør derefter en online virusscan, ex. housecall.trendmicro.com og se hvad den finder.
Avatar billede bredker Nybegynder
13. juni 2004 - 22:39 #2
Avatar billede skaldpade Nybegynder
13. juni 2004 - 22:40 #3
Okay jeg har høre at man kan hente en opdateren til den på Microsft så den ikke genstater.. Passer det
Avatar billede bredker Nybegynder
13. juni 2004 - 22:42 #4
du skal først have den fjernet , derefter henter du alle update fra microsoft
Avatar billede theworld Nybegynder
13. juni 2004 - 22:51 #5
Hvad skal den skrive n[ man skriver shutdown -a
Avatar billede theworld Nybegynder
13. juni 2004 - 22:51 #6
Min server skriver dettet
C:\>shutdown -a
Unable to abort the system shutdown because no shutdown was in progress.(1116)
Avatar billede skaldpade Nybegynder
13. juni 2004 - 22:54 #7
Der er hvid komme en til
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2004 - 12:26 #8
http://vil.nai.com/vil/stinger/  Start med at scanne med Stinger som fjerner både sasser og msblaster.
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx installer denne
Læge mærke til hvad stinger finder og vend tilbage
Du stoppper nedlukningen med shutdown -a fra run...
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2004 - 12:35 #9
Jeg kan ikke finde en update til blaster i w2003 så den er muligvis allerede sikret. men der er en anden løsning som vil kunne blokere den.
luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom