Avatar billede fiskerendk Nybegynder
13. juni 2004 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Recovering af partition på ufs

Hej

Jeg står i den situation at der igår var strømsvigt.. og min server derfor gik ned.. da jeg startede den igen.. kom den med bad sectors under bsd opstart og kunne ikke mounte /usr...

nogen der kender nogle recovery tools.. som kan genskabe bar noget af den disk?
Avatar billede skau Nybegynder
13. juni 2004 - 14:17 #1
Nu kender jeg ikke så meget til bsd - men på de forskellige Linux'er og for den sags skyld også UNIX'er - ville man boote i single user mode og så køre en fsck
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
13. juni 2004 - 14:53 #2
har jeg prøvet... men fejlen blir ved med at opstå!
Avatar billede skau Nybegynder
13. juni 2004 - 18:07 #3
hmm - har du prøvet at mounte den i hånden fra single user mode, og så flytte de vigtige filer til din root disk ?
Avatar billede skau Nybegynder
13. juni 2004 - 18:07 #4
mount -F ufs <raw device file> /mnt
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
13. juni 2004 - 18:22 #5
har installeret en ny fbsd.. og vil prøve at mounte den derfra.. fandt ud at jeg ikke bar kunne lave mount /dev/device /mnt/hd1 så laver den nemlig R/W denied..  jeg kan godt mounte de andre.. bar ikke *g altså /usr

men prøver lige med -f
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
13. juni 2004 - 18:25 #6
så skete der sq noget så skal der bar tages backup og den disk skal smide a helvede til!
Avatar billede skau Nybegynder
13. juni 2004 - 19:31 #7
ja så hurtigt som muligt ;o)