Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 16:36 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Overclock p3-866mhz coppermine!

Hejsa eksperter

Jeg vil gerne overclocke min computer:
Biostar M6VCG Mobo + Intel P3-866 mhz coppermine.

Nogen der har det mindste forstand på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 16:37 #1
http://www.overclocking.dk/

Super forum til dette formål
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 16:38 #2
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 16:41 #3
Jeg har læst der inde - de kommer ikke med et svar på hvad der skal gøres - problemet ligger i at jeg ikke kan få corevolt op, ellers kan jeg få den op på 150 mhz fsb, men nu fryser windows hvis jeg prøver det....
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 16:49 #4
Det er klart - man smider den ikke bare på 150 men tager 5mhz af gangen indtil den bliver ustabil :)
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 16:52 #5
Sæt den tilbage ved at reset med jumper og husk at husk at fjerne 220v først
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 17:00 #6
ird> Jeg har IKKE prøvet at sætte den op på 150 mhz endnu.
Jeg prøvede én tak over, så jeg fik en 899 mhz eller noget i den stil. Men så gik den kold når jeg kom ind i windows. Jeg satte den bare tilbage på 'default' i BIOS og nu kører den fint igen (Skriver fra forsøgscomputeren).

Jeg vil bare gerne hvide hvordan jeg sætter vcore op, så jeg faktisk kan overclocke den til 150mhz fsb, eller bare så jeg får 899 mhz...

Jeg har nemlig ladet mig fortælle at min vcore skal op vor at det kan lade sig gøre.

Hvordan kan jeg i øvrigt tage 5 mhz af gangen?
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 17:04 #7
Jeg er ikke en OC nørd - bruger selv det forum jeg linker til når jeg forsøger mig frem. OC kan være en svinsk dyr hobby.

Gode RAM og kølig er et must. Går det helt galt smadre du din maskine
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 17:05 #8
Tjah, men der kan vel ikke ske så meget ved bare at overclocke den med 50 mhz eksempelvis.

Toms hardware overclocker da med mere end 100% i en af deres famøse film ;-)
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 17:17 #9
Fordi andre kan betyder det ikke du kan :-) Beklageligt *G*

VEd OC er der meget der spiller ind. Men vent og se om ikke der kommer en OC nørd fordi. Det burde der gøre. Ellers opret på det forum jeg henviste til.
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 17:26 #11
og så har du måske også set denne side?

http://www.tomshardware.com/motherboard/20000525/socket370-15.html

vcore kan ikke justeres, altså må du ud og lede efter de mere hardcore løsninger - og det kræver et fisefornemt loddeapperatur :o)
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 17:28 #12
Hmm.... Jeg tror vist det lader til til at det ikke kan læade sig gøre for en almindelig bruger..?
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 17:29 #13
Damn der kom en OC nørd som jeg sagde *G*

Hey Grunken :))
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 17:29 #14
Jo kan det som sådan godt - men i dette tilfælde kræver det at du læser læser læser læser læser og så læser lidt :)
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 17:32 #15
Heysa ird :o)

nørd er jeg nu ikke .. men det er nu da meget sjow .. bare ikke når kæresten tæver en fordi der er vand ud over hele gulvet, når slangerne ryger af vandkølingen *g*

moeller > klart det ikke er for den almindelige bruger :o), er du klar over hvad det ville koste chipproducenterne hvis hr. og fru olsen overclockede deres hewlett packard familiepc, hver gang de savnede lidt hastighed i word ? :o)
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 17:34 #16
*Fnis*
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 17:49 #17
grunken -->>

Nu tænker jeg heller ikke på hr. og fru olsen..

Jeg har da et vist kendskab til hardware, nok også lidt mere end hr. og fru olsen, tror jeg ;-)

Det lader bare til at det er nemmere at overclocke en computer hvor man faktisk kan gøre det i bios..
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 18:02 #18
Postod bestemt heller ikke at din tekniske snilde var lille :o)

Men nu har jeg søgt lidt på nettet, og jeg kan ingen gang finde et diagram -  så her skal du virkeligt opfinde den dybe tallerken - hvis du vil have den sag overclocket :o)

Men du har ret, det er meget nemmere hvis man bare kan lege lidt med det i bios, sådan en sag har jeg :o), så det store spørgsmål hver dag når jeg booter er - hvor hurtigt skal kalen rende i dag ;D
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 18:38 #19
hehe grunken, hvilken computer kører du?

Jeg skal i øvrigt til at have en 3,2 ghz p4 her om et par uger så jeg overlever nok til da...
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 19:05 #20
Jeg har en 2.6 med hyperthreading :o) - standard 800Mhz fsb

den render lige omkring 3600 Mhz. (vandkølet) - 1100 Mhz fsb

Så glæd du dig til du får dit nye legetøj :o)
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 19:22 #21
Okay, det lyder sq da pisse fedt...

Jeg overvejer også vandkøling, men er det ikke pisse besværligt? - F.eks. når man skal til LAN...
Tærer det ikke også vildt på computeren at overclocke så vildt?
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 19:40 #22
Vandkøling er bestemt ikke anbefalelseværdigt hvis du render til lan i tide og utide :o) - når jeg endelig skal ud i byen og nørde lidt har jeg min trofaste bærbar, som dog skaber en del frustration hos medspillere, på grund af lag, men hva dælen :o)

men hvis du vil have noget småt og smart, så prøv engang at læse kims artikel inde på tweakup, det er måske sådant et system du er på udkig efter :o)

http://www.tweakup.dk/article/261/dk/
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 20:55 #23
Jeg har bestemt mig hvad angår kabinetter, skal have et chieftec dragon...
Desuden tror jeg bare jeg lader være med at OC'e så meget fordi jeg vil ikke have vandkøling hvis det er besværligt til lan osv..
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 21:05 #24
Køb en god luftkøler i stedet :o)

ird har vist en sp94, som efter sigende skulle være kanon, men mener dog at have hørt at det er en tung s***** (så hvis den skal slæbes med rundt såeh)

men det kan han jo bedst forklare :o)
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
12. juni 2004 - 21:30 #25
At computeren vejer til betyder intet, den skal jo bare ligge i baggerummet, det var noget andet hvis den skulle stå på baggagebæret!
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 09:23 #26
spørgsmål om muller Grunken :-)

Ja, jeg har SP-94 og den er som Grunken siger lidt tung. Men tror du skal over i vand for du får noget bedre end den.

Går selv og overvejer at smide vand på mit bedste system
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
13. juni 2004 - 11:44 #27
ird -->>

Kan du ikke smide et link til den der SP-94 ?
Hvor meget larmer den? - er det en cpu køler til p4 eller?
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 11:47 #28
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84194

tjek vægten *G*
Har sat en 92mm blæser på den fra zalman. Vær opmærksom på den er tung og derfor skal man være MEGET forsigtig ved montering og isør hvis du skal flytte maskinen rundt :)
Går det galt smadre du bundkortet
MAX 3 kortet har lige nøjagtigt plads til den - men ikke mere end lige *G*
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
14. juni 2004 - 20:57 #29
hmm, spørgsmål lukket..

Tak for kommentarerne alle sammen.
Avatar billede ird Praktikant
15. juni 2004 - 17:28 #30
kunne du ikke bruge det siden du tager point selv???
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
16. juni 2004 - 13:00 #31
Nej, det kunne jeg desværre ikke.
Der var aldrig nogen der kom med et forslag som faktisk virkede.
Avatar billede ird Praktikant
16. juni 2004 - 16:05 #32
øhh nej men vi fortalte dig jo det ikke kunne lade sig gøre!