Avatar billede drj68 Nybegynder
11. juni 2004 - 11:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log

Hej
Imens jeg har siddet og surfet har jeg fået noget noget lort ind på min comp.. Hver gang jeg åbner compen popper der 100 popups med erotiske sider eller sådan noget.. pisse irreterende..

så hvis i lige kunne kigge på min hijack log

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\iolo\SYSTEM~1\PopupStopper.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Vg\VirtuaGirl2.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\The Champ\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\epp.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {021BB032-80A8-4FB6-B3D5-CF27B1553B95} - C:\WINDOWS\mslagent\4b_1,0,1,0_mslagent.dll
O2 - BHO: (no name) - {BA7270AE-5636-4618-BAF3-F86ADA39F036} - C:\Programmer\ICOO Loader\addons6\icoourl.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {CEA0F93F-E651-4043-AEE4-0B4CA16C60EC} - C:\WINDOWS\System32\epp.dll
O2 - BHO: sr - {FC2593E3-3E5A-410F-AF3D-82613CCE58E5} - c:\windows\sr.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [System Mechanic Popup Stopper] "C:\PROGRA~1\iolo\SYSTEM~1\PopupStopper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKLM)
O9 - Extra button: Microsoft® JavaScript® Console (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: JavaScript Console (HKCU)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede drj68 Nybegynder
11. juni 2004 - 11:12 #1
alt det som er unødvendligt skal bare slettes!
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:22 #2
Jeg kigger den lige igennem for dig...
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:23 #3
Du kan lige starte med dette:
http://209.133.47.12/~merijn/files/CWShredder.exe
Hent cwshredder. Check om der er opdateringer.
Luk alle andre programmer. Start cwshredder.
Tryk på fix. Scan og fix det den finder.
Genstart og kom med en ny hijack log
Avatar billede drj68 Nybegynder
11. juni 2004 - 11:44 #4
så har jeg kørt cwsredder... og kørt hijack igen

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\The Champ\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {021BB032-80A8-4FB6-B3D5-CF27B1553B95} - C:\WINDOWS\mslagent\4b_1,0,1,0_mslagent.dll
O2 - BHO: (no name) - {BA7270AE-5636-4618-BAF3-F86ADA39F036} - C:\Programmer\ICOO Loader\addons6\icoourl.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: sr - {FC2593E3-3E5A-410F-AF3D-82613CCE58E5} - c:\windows\sr.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [System Mechanic Popup Stopper] "C:\PROGRA~1\iolo\SYSTEM~1\PopupStopper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Når nu jeg går ind på internettet og trykker på et link, fryser vinduet i 4-5 sekunder før den begynder at loade... er det også noget man kan fjerne?
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:49 #5
Det ser vi på lidt senere nu skal vi lige have dig renset først.
Der kommer ligen svada her:
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Andet vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Hvis du har Windows 98 eller 2000, kan du ikke slå systemgendannelse fra, fordi det findes ikke i de versioner.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Klik på Fix checkede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {021BB032-80A8-4FB6-B3D5-CF27B1553B95} - C:\WINDOWS\mslagent\4b_1,0,1,0_mslagent.dll
O2 - BHO: (no name) - {BA7270AE-5636-4618-BAF3-F86ADA39F036} - C:\Programmer\ICOO Loader\addons6\icoourl.dll
O2 - BHO: (no name) - {CEA0F93F-E651-4043-AEE4-0B4CA16C60EC} - C:\WINDOWS\System32\epp.dll
O2 - BHO: sr - {FC2593E3-3E5A-410F-AF3D-82613CCE58E5} - c:\windows\sr.dll
O4 - HKCU\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
C:\WINDOWS\System32\epp.dll
C:\windows\sr.dll

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:52 #6
Du mangler at opdatere windows xp til SP1

Du er sårbar uden den og alle kritiske sikkerhedsopdateringer...'¨

Start med at downloade og installere Service Pack til Windows og Internet Explorer her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

-- Efter installationen af Service Pack, skal denne hotfix installeres:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Så går du i start -> programmer -> windows update og scanner efter opdateringer. Installer dem du får anbefalet

Alt dette gør du når vi er færdige...
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:52 #7
Jeg kigger ind senere eller også tager en anden over.....
Avatar billede drj68 Nybegynder
11. juni 2004 - 12:12 #8
sådan
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\The Champ\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {021BB032-80A8-4FB6-B3D5-CF27B1553B95} - (no file)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent_.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

jeg har ikke kørt windows update.. det skulle jeg vente med ik?
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 23:39 #9
O2 - BHO: (no name) - {021BB032-80A8-4FB6-B3D5-CF27B1553B95} - (no file)
Den der skal fixes og så slår du systemgendannelsen til igen og opdaterer windows.
Så er den potte ude :O)