Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 09:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Søgning i google.dk giver ordret "Advarsel" i titel linje.

En af mine bekendre har en hjemmeside på TDC´s sitecenter.
www.sitecenter.dk/k-h-andresen/schourup/

Når man laver en søgning på navnet "schourup" i google.dk så komme der link til han side på en flot 3. plads... Men som overskrift til siden vises ordret Advarsel, som om hans <TITLE> er sat til Advarsel ??

Er det google der hænger på en eller anden scribt fejl der måske tidligere har været på siden, eller hva ?

http://www.google.dk/search?q=schourup&ie=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. juni 2004 - 09:24 #1
Her kan du se hvad google har liggende om siden, og grunden til det: www.sitecenter.dk/k-h-andresen/schourup/+schourup&hl=da" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=cache:72_b9mNMMj8J:www.sitecenter.dk/k-h-andresen/schourup/+schourup&hl=da
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 09:30 #2
Tak, men så må det jo være den måde tdc´s siteserver genererer siden på, det er galt med.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. juni 2004 - 10:06 #3
Ja, så det er dem du må rette henvendelse til...
Det må da være noget så provokerende at enes hjemmeside ser sådan ud!
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 10:28 #4
Provokerende ja, specielt når han er direktør for firmaet Hans Schourup ( den der kommer i toppen på sogningen), medens han egen private side er den omtalte.

TDC er desværre nok ret ligeglad :-(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. juni 2004 - 10:32 #5
Du kan jo prøve...
De kan højst sige nej... ;)
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 10:37 #6
yeps
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 10:38 #7
Nå nu jeg har lige fået at vide at han har henvendt sig 2 gange UDEN resultat.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2004 - 12:22 #8
Google er faktisk til at tale med, så kommer hen ikke igennem hos TDC, så prøv at maile til google og forklar problemet, det er min erfaring at de er meget hjælpsomme
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 12:47 #9
ahh, godt at høre.
Tak bufferzone
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 12:56 #10
Jeg lurede lidt på om han skulle fjerne den cachede side i google
http://www.google.dk/intl/da/remove.html#uncache

Men det krævede jo at at han tilføjede et tag:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">
og jeg ved ikke om han i siteserver kan tilføje ekstra tags da det jo er en form for stram CMS "skalv". Desuden vil hans side jo så forsvinde og først dukke op når robotten kommer forbi igen.
tror jeg ?
Avatar billede djernaes Nybegynder
11. juni 2004 - 13:58 #11
Mon ikke det aller bedste er at sørge for at siden faktisk har en tittel? Den side du fortæller om har jo en tom tittel og mon ikke Google bare tager det første som står skrevet på siden.

Martin
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 14:03 #12
Jo helt sikker, Martin.
Avatar billede djernaes Nybegynder
11. juni 2004 - 14:05 #13
Hvis man kigger på koden som gives tilbage af serveren kan man følgende:

<!-- Start incviewheader.nhtml - Version 4.1.3 -->

plus mere i den stil.

Nu ved jeg det ikke, men det ser ud til at være nogle MS front page skabeloner (??). Hvis du prøver at kigge med en Netscape 3 (eller Opera, som kan vælge) så vil du se at <!-- Start inccheckminversion.nhtml - Version 4.1.3 --> indsætter advarselen.

Da siden jo ikke (så vidt jeg kan se) er afhængig af noget som ikke er i NS3, så ville det være bedst slet ikke at have den slags tests.

Martin
Avatar billede cool-it Nybegynder
11. juni 2004 - 14:09 #14
hmm, ja det har du da ret i, men ved TDC mon det.
Avatar billede djernaes Nybegynder
11. juni 2004 - 14:27 #15
Tja .. nu ved jeg ikke helt hvad der er for et system (men jeg ser et tdc logo med et login link i bunden), men mon ikke det eneste rigtige er at spørge tdc hvordan man kommer af med inccheckminversion modulet i cms systemet.

Martin