Avatar billede jgkl Nybegynder
10. juni 2004 - 23:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MiniVigor 128 og Windows XP

Hej derude

Et lille puslespil som jeg har til alle jer der ude.

En vens maskine køre windows XP, og køre normalt og fint. Efter et lynnedslag måtte han desværre vinke farvel til sit Lasat SpeedII ISDN modem. Fint nok , umiddelbart intet prblem, Forsikringen "gav" et nyt ISDN modem fra TDC, her fik han tildelt et MiniVigor128.

Maskinen virker umiddlebart ikke til at have taget skade af lynnedslaget, kan kører usb harddisk og andet tilbehør på usb porte.

Vi installere modemet og forsøger at opretter forbindelse til internettet og wooosh maskinen rebooter uden varsel. (ingen virus, den er scannet 1000 gange)

Har siden reinstalleret WinXp helt forfra, i håb om at det var en dll fejl eller lignende, men nej stadig en hård genstart ved opkobling til nettet.

Nogen gode forslag /vinkler til næste angreb på denne "pestilens"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juni 2004 - 23:37 #1
Ja, det må nødvendigvis være enten en driverfejl, eller også en "port" fejl. Hvordan er det modem tilsluttet maskinen ?
Avatar billede jgkl Nybegynder
10. juni 2004 - 23:40 #2
Minivigor 128 er tilsluttet vi USB kabel. Har brugt tdc´s driver fra CD og en driver til samme produkt som i england hedder Draytek vigor har også prøve  med driveren fra TDC´s side.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2004 - 00:00 #3
Ok, det skød jo lige hul i min teori.
Prøv at højreklikke min coomputer og vælg egenskaber, fanebladet avanceret, knappen indstillinger under Systemfejl, og fjern hakket i genstart automatisk.
Det fixer ingenting, men måske når du at få en fejlmeddelelse før maskinen fryser helt.
Avatar billede oggi Nybegynder
11. juni 2004 - 02:44 #4
Den mangler muligvis en fil: Usbser.sys.
Denne fil findes i opdateringen til Speed II, men ikke i TDC's udgave. Prøv at hente opdateringen direkte hos Lasat(eicon.com)
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2004 - 02:53 #5
Hvis modem'et har siddet i usb-porten før drivere er installeret, så går det også galt, medmindre det forinden er blevet fjernet fra system
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. juni 2004 - 08:08 #6
Modemet har ikke siddet i porten før installation, og i så fald burde den jo ikke gøre det når jeg har reinstalleret maskinen, uden modem på. Umiddelbart kan jeg ikke bruge Lasat SpeedII modemet da det rasler som en anden rangle efter lynnedslag. men mener du oggi at jeg stadig skal bruge den fil til at få MiniVigor modemet til at opfatte usb porten som en seriel port?
Avatar billede bredum Nybegynder
11. juni 2004 - 10:22 #7
Vil du installere et miniVigor128 modem på en dansk version af Windows XP, kræver det en manuel installation af modem driverne og af miniVigor128 tools.

se evt. http://hufflepuff.opasia.dk/pub/tdc/selvbetjening/pdfupload/minivigor_vejl_ver3.0.pdf
Avatar billede bredum Nybegynder
11. juni 2004 - 10:24 #8
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. juni 2004 - 10:28 #9
Jeg har lavet den manuelle installation både før og efter reinstallation. men vil da lige prøve med den fra tdc Igen Igen.
Avatar billede oggi Nybegynder
11. juni 2004 - 13:00 #10
ja