Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
10. juni 2004 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zyxel ZyAIR B-2000 v.2

Jeg har en ZyAir B-2000 v.2, og ønsker at have min egen webserver til at fungere sammen med den.

Jeg har PT har 2 ADSL-forbindelser.

En fra Tiscali med routerløsning og en fra Tele2ADSL med ADSL-modem og skillefilter. Det er på den sidste ZyAIR'en sidder.

PT bruger jeg en Tiscali og Cisco-routeren som virker fint, men jeg kan ikke få ZyAir'en til at sende trafik på port 80 videre til min servers lokale IP med Tele2ADSL-forbindelsen.

Jeg kan godt komme på nettet uden problemer gennem ZyAir'en både med bærbar på wlan, min workstation og fra serveren.

Jeg har testet for adgang på port 80 både fra Tiscali og Tele2. Der ER hul igennem til ZyAIR'en udefra. Jeg kan i hvertfald nå ZyAIR'ens indbyggede web-konfiguration udefra via Tiscali-forbindelsen når jeg aktivere at adgang hertil skal være mulig fra WAN (web-adgang til admin af ZyAIR'en kører ellers IKKE på port 80).

Under LAN har jeg indstillet ZyAir'en til kører DHCP fra 192.168.1.33 og opefter, så jeg kan sætte IP'er under manuelt, hvilket jeg har gjort mht Serveren.

RIP-direction er sat til: Both, ver 1
Multicast til: none
Under SUI/NAT har jeg aktiveret port 80 til at gå til min servers lokale IP.
Jeg har ingen anførsler under Address Mapping eller Static Route.
Firewall aktiveret (har prøvet at deaktivere den).

Er der nogen der har en idé? Jeg har forsøgt at læse mig til en løsning her:
http://www.zyxel.com/support/supportnote/ZyAIR_B2000/index_f.php

Synes bestemt jeg har gjort som det er beskrevet der og mener heller ikke jeg er helt blank under kysen.

Er der nogen der måske har en løsning??
Avatar billede kenp Novice
12. juni 2004 - 21:06 #1
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
13. juni 2004 - 15:56 #2
Jeg har kigget de 402 sider igennem løs, og læst de afsnit om SUA/NAT. Nu kigger jeg ALLE sider mere grundigt igennem.

Måske er den defekt??
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2004 - 16:33 #3
jeg har aldrig haft problemer med den b-2000 jeg har sat op! der virkede det i første hug! det kunne måske være at jeg skulle prøve at se på din opsætning via remote!
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
13. juni 2004 - 18:46 #4
Ok... fanger dig på ICQ :)
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2004 - 19:25 #5
ja nu har jeg hjulpet daniel uden for E men fejlen blev fundet, det var firewall inden i selve zyair som var problemet, og den var altså lige glad med om der var nogen portforwardning så den blokerede alt! (hvilket normalt er omvendt så firewall er aktiv også bare undlader at blokere for de porte som er forwardet)
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
13. juni 2004 - 20:15 #6
Ken fik adgang til ZyAIR'ens webkonfiguration og fik indstillet Firewall'en som den skulle (slået fra).

I øvrigt henviste han mig også til denne hjemmeside:
http://www.geertsen.dk/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1
hvor jeg kunne læse om hvordn jeg indstillede ZyAIR'en så jeg også selv kunne se min hjemmeside fra en computer som befinder sig på samme LAN som serveren.

1) Åben en Telnet forbindelse til routeren (Start -> Run -> Skriv "telnet [ZyAIR IP]")
2) Indtast dit password
3) Tast "24" (System Maintenance) og tryk derefter på Enter
4) Tast "8" (Command Interpreter Mode) og tryk derefter på Enter

Du vil nu få en kommando prompt frem magen til nedenstående hvor du kan skrive diverse kommandoer.

5) Skriv "ip nat loopback o­n" og tryk derefter på Enter
6) Skriv "exit" og tryk derefter på Enter
7) Tast "99" (Exit) og tryk derefter på Enter