Avatar billede blackautt Nybegynder
10. juni 2004 - 15:11 Der er 2 kommentarer

Overvejer at bruge PDCurses

Hejsa...

Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har haft erfaringer med PDcurses lib'et og om det er at foretrække i forhold til iostream, hvis man vil lave et rogue-agtigt spil, med screenbuffers...

eller generel erfaring med pdcurses :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. juni 2004 - 23:26 #1
Man kan vel ikke direkte sammenligne PDCurses (eller andre curses biblioteker) med iostream.
Med iostream kan man f.ex. ikke skrive text på bestemte positioner på skærmen, i farver osv.

Jeg kendte ikke PDCurses og ved ikke hvad et "rogue-agtigt" spiler er.

Efter at have brugt ca 5 min på at kompilere det første exsempel med BorlandC og 1 minut på at køre eksemplet og 1 minut på koden:

1: Det er skrevet i C
2: Virker ikke alt for overbevisende.

Hvis det er vigtigt at koden skal kunne køre på mange platforme og med mange kompilere er det bestemt en kandidat.

Jeg selv ville lave nogle simple class'er der bruger Windows konsol funktioner:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/console_functions.asp
Avatar billede blackautt Nybegynder
14. juni 2004 - 13:04 #2
Ok, tror jeg følger dit råd og skipper curses, da jeg ikke har noget voldsomt behov for at kunne køre på flere platforme... jeg tager en kigger på MS's konsol funktioner.. tak for hjælpen :)