Avatar billede geforce3 Praktikant
10. juni 2004 - 10:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Suround sound virker ikke

Vi prøver at få noget suroundsound til at virke. Men det gør det ikke!? Han har et MSI K7N2G-L. Vi har 3 sæt højtalere som sættes ind i line in og mikrfon stikket. Og så hakker vi af til lyden skal komme ud som center og rear... Det virker fint nok på min, men vi kan ikke få det til at virke. Alle forslag er velkomne. Vi har ikke prøvet så meget...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 11:01 #1
Lyder for mig underligt at du forventer at få lyd ud af en line in og et microfon stik!!!
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 11:02 #2
Du skal i egenskaber for lyde-hardware-sætte antal højttalere, som du har, nu er den måske kun sat op til normal stereo.
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. juni 2004 - 11:05 #3
james t dk> Ja tænkte jeg os... Men det virker fint hos mig såh...

peet49> Det har vi gjort, den står til 5.1 men der kommer kun lyd ud af front højtalerne... Når man forsøger at skifte inde i lyde om der skal komme lyd ud af center, så skratter den en lille smule hvis man trykker meget.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 11:05 #4
Er i sikker på at den kilde i afspiller er med 5.1 lyd, ellers vil det kun komme som stereo!
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. juni 2004 - 11:08 #5
altså når jeg spiller i mine højtalere er det bare alm. mp3... Der kommer lyd ud af dem alle
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 11:11 #6
Ja det kan jeg se fra manualen. Sikke noget rod, hvis man ofte skifter mellem 5.1 lyd og headsæt med microfon!
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 11:12 #7
Har du indstalleret audiosoftwaren, der følger med, der er der normalt en guide og div. indstillinger.
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. juni 2004 - 11:14 #8
Peet49> Vi har forsøgt at finde noget. Men vi kan ikke rigtig finde nogen drivere til det?
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 11:16 #9
Der ligger på skiven til bundkortet.
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. juni 2004 - 11:19 #10
nej det gør den ikke. Jeg har på min computer et program hvor man kan lave en masse suround indstillinger, men vi kan ikke finde det her. Tror det har noget med det at gøre
Avatar billede garmien Nybegynder
10. juni 2004 - 13:08 #11
Er du sikker på at lydkortet understøtter surround-lyd?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juni 2004 - 06:51 #12
garmien>> Hvis lydkortet ikke understøtter SS, så er det underligt at det står beskrevet i manualen, hvordan man sætter det op. Det skal dog være sagt at jeg selv tvivlede til at starte med. Men jeg har set manualen igennem og det er rigtigt nok.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2004 - 10:32 #13
Vi fandt ikke ud af det...