Avatar billede stoftm Nybegynder
10. juni 2004 - 09:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

re install af winxp overskriver programmer?

Hej alle kloge hoveder.

Jeg skal lige høre om en installering af win xp oven i en eksisterende. Ødelægger/sletter allerede installerede programmer og filer.

Jeg er interesseret i primærerfaringer. Set med egne øjne.

På forhånd tak for hjælpen
STM
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. juni 2004 - 09:55 #1
Hvis du oven i den eksisterende så laver den et nyt system, dvs. du mister dine programmer. Men hvis du booter på din winxp disk og vælger reparation så kan du reinstallere alle dine windows-filer uden at dine programmer bliver afinstalleret.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 09:56 #2
Normalt ikke, men har dog set enkelte programmer, der skulle reindstalleres.
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 10:21 #3
det kommer helt an på om du laver en Nyinstallation (=L) eller en Repair (=R)
L sletter alt og lægger ny WinXP ind
R reparerer WinXP og bibeholder alle programmer, data og indstillinger, MEN mister alle Windows-updates, som skal hentes/installeres igen.
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 10:22 #4
jeg har uploaded en vejledning her: (hvis du skulle få behov for den)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede stoftm Nybegynder
10. juni 2004 - 10:27 #5
Point til catbody.

Vil du lige ligge endnu et svar så jeg kan give point korrekt.

Tak
STM
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 10:34 #6
stoftm >>  jeg skal nok lægge et svar, men cool_casper har altså fortjent de fleste af dem, da han jo kom først med et korrekt svar, som jeg så bare uddybede.
Så jeg synes, du skal bede cool_casper om at lægge et svar, så vi kan dele.
Hvis du giver mig alle pointene er det også OK, da jeg så vil oprette et "point-spørgsmål" til cool_casper.
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 10:34 #7
svar
Avatar billede stoftm Nybegynder
10. juni 2004 - 10:54 #8
Jeg giver dig ret. Jeg har bare det problem at jeg aldrig, jeg gentager aldrig har fattet det her uddele point system.

Så du har lige fået det hele!
STM
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 10:55 #9
for at tildele points, skal du lige gå helt ned til venstre - markere mit navn og så trykke på accepterknappen.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. juni 2004 - 14:08 #10
:|
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 15:06 #11
cool-casper >>  du skal lige gå ind på dette spørgsmål og lægge et svar, for at få dine points.
http://www.eksperten.dk/spm/508253