Avatar billede vesterby Nybegynder
10. juni 2004 - 07:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

usb til lpt (gør det selv )

hej
jeg vil gerne have tilsluttet en scanner (canon fb630p) til en medion md41700 (bærbar pc ) Men der er ikke nogen lpt port. :-(
Kan man selv lave et kabel og hvis ja findes der et diagram.
Evt findes der et stik der kan klare opgaven ??
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. juni 2004 - 08:08 #1
du kan købe en konverter der kan gøre det, jeg har selv en med en lpt og en com port på fra ibm.

det er efter min mening en del nemmere at købe en færdig end at lave den selv da du skal til at programmere nogle chips for at få oversat signalet osv :)

men det er jo kun min mening
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 08:53 #2
Du kan selv lave kablet, men det bliver dyrt og besværligt, dette kabel kan gøre det for dig: http://www.qualitycables.com/317474.html, finder lige en dansk leverandør.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 08:54 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 09:00 #4
Hvis du vil bygge selv, kan du bruge denne chip: http://www.compuapps.com/components/serial/USBtoParSerKUSB108_1_3Compu.pdf der findes formentligt også en design manual til den.

Du må sige til hvis jeg skal finde den til dig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2004 - 09:05 #5
Du får lige diagrammet med det samme: http://www.klsi.com/USB/PDFs/KL5KUSB107Schm4_28_99.pdf
Avatar billede vesterby Nybegynder
10. juni 2004 - 09:16 #6
Takker for svarene
jeg deler points mellem jer, da begge svar kan bruges
håber det er ok
Avatar billede vesterby Nybegynder
10. juni 2004 - 14:44 #7
Øhh der var jeg vist lige hurtig nok
det skal være et USB SCSI Adapter kabel
hvor finder jeg så det ??