Avatar billede dno Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Asus P5A-B

jeg har et lille problem, jeg har lige købt et ASUS p5a-b bundkort derpå kører jeg en K6-2 med 3d-now hele lortet er installeret, men når jeg starter op er der sort skærm!!!!
hjælp hjælp hjælp....
Avatar billede gr8dane Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:31 #1
Det bedste råd jeg kan give dig er at tage fat på Asus manualen og trin for trin gennemgå, om jumperne er sat til at køre med K6-2, om dine øvrige kort er sat ordentlig i slot'ene, test evt. RAM klodserne i en anden PC for at se om de skulle være svedet af (burde dog ikke resultere i sort skærm!)
Avatar billede gr8dane Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:46 #2

Med hvilken frekvens kører din processor? Du kan på
http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentium/P5a-b/jumper.html
se den eksakte jumper-indstilling for din AMD processor.

Har du installeret den seneste BIOS opdatering (ver 1007)? Der har været nogle problemer med hastighed-detektering på AMD K6-2 og Asus p5a-b, som er løst i den seneste bios opd.

Hvilket grafikkort har du sat i?
Avatar billede mentor Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:45 #3
Jeg er ked af at nævne det, men jeg har haft 2 def. ud af 20.
Det kan være at dit board har det skidt?
Avatar billede fatboy Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:43 #4
Hvad betyder "starter op"? Hvornår præcist er der sort skærm?
Får du slet ingen billede på skærmen eller er det i windows??
Avatar billede dno Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:54 #5
altså der er helt sort skærm, lige frajeg tænder for den!!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:20 #6
Er der bib-lyde fra pc-en? Altså fejlmeldinger..?
Avatar billede fatboy Nybegynder
06. oktober 1999 - 00:57 #7
Ok.
Jeg har prøvet det her og troede ikke mine egen ører og øjne, da jeg fandt ud af med sikkerhed, hvad der var galt... Kablet fra monitor til graffikkort var kun skruet stramt fast...ikke meget stramt fast. Løsningen giver sig selv: Stram kablet rigtig fast.
Avatar billede melvis Nybegynder
08. oktober 1999 - 19:40 #8
Hvis du har overclocket kan det også resultere i sort skærm, men det har du selvfølgelig ikke, da garantien forfalder.

Avatar billede darknight Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:05 #9
Med hvilken frekvens kører din processor? Du kan på
http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentium/P5a-b/jumper.html
se den eksakte jumper-indstilling for din AMD processor.
Det bedste råd jeg kan give dig er at tage fat på Asus manualen og trin for trin gennemgå, om jumperne er sat til at køre med K6-2, om dine øvrige kort er sat ordentlig i slot'ene, test evt. RAM klodserne i en anden PC for at se om de skulle være svedet af (burde dog ikke resultere i sort skærm!)

Har du installeret den seneste BIOS opdatering (ver 1007)? Der har været nogle problemer med hastighed-detektering på AMD K6-2 og Asus p5a-b, som er løst i den seneste bios opd.

Hvilket grafikkort har du sat i?
Avatar billede gr8dane Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:30 #10
DarkNight har lært Ctrl+C & Ctrl+V :-)
Avatar billede gigy Nybegynder
13. oktober 1999 - 09:32 #11
har du overclocket den?
har du sat grafikort til?
har du sat core volt rigtigt?
måske er det din bios?
Avatar billede darknight Nybegynder
01. november 1999 - 09:37 #12
Nemlig