Avatar billede h0m1 Nybegynder
09. juni 2004 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksport af kundekartotek

Er der nogen der ved, om det er muligt, at eksportere et helt kundekartotek til en kommasepareret fil i Summa?

Jeg ved godt, at man kan eksportere et enkelt kontokort, men kan man tage en hel gruppe eller hele kartoketet på een gang?
Avatar billede panteren Nybegynder
09. juni 2004 - 11:40 #1
Det kan du sagtens - dog til en kommasepereret fil i stedet. Det kan lave lidt ballade, hvis du har indtastet komma i adresserne, fordi for eksempel Excel genkender kommaet som et nyt felt. Det kan dog løses ved at lave en søg i dit kundekartotek efter "," og derefter slette kommaet.

Selve eksporteringen sker ved at du vælger de adresser, der skal eksporteres. Hvis det er hele kartoteket, vælg da "kartotek"-mappen i venstre side af skærmen og marker alle. Derefter højreklikker du simpelthen, og så kan du vælge "gem i kommasepereret fil.

Alexander
Avatar billede panteren Nybegynder
09. juni 2004 - 11:42 #2
ah, troede du skrev semikolonsepereret fil. Så meget, så lettere...
Avatar billede h0m1 Nybegynder
09. juni 2004 - 11:48 #3
heh... nej bare rolig.. kommasepareret er nok til mig :)

Utroligt at jeg ikke selv opdagede det, da jeg kiggede efter i programmet. Men hva' det er jo "øjnene man først bliver blind på" :)

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede h0m1 Nybegynder
09. juni 2004 - 11:53 #4
Jep jep... har lige prøvet og eksportere det hele, for derefter at importere det i Excel, og det virker jo bare som en drøm :)