Avatar billede jakobry Nybegynder
08. juni 2004 - 21:58 Der er 11 kommentarer

Hardware fejl ved installering af windows??

Jeg har længe haft problemer med min computer. ca. to måneder. Det startede kort tid efter jeg fik den. Computeren nåede at inficeret med virusen w32.gaobot. Nu er hd'en formateret igen. Men når jeg prøver at installere Windows fortæller computeren mig at den ikke kan kopiere filerne crusoe.sys, defltwk.inf, NT511s.CA_. og noget med i386.. Det skifter lidt hver gang jeg prøver at installere windows. Men hver gang er den første fil den íkke kan kopiere crusoe.sys. Er det en hardware fejl eller er der noget tilbage af virusen i computeren. Jeg har prøvet at skifte hd'en ud og taget en ramblok ud af gangen for at se om det skulle hjælpe. Men det gør det simpelten ikke...
Håber der er nogen/én der kan hjælpe mig..

På forhånd tak!!

Jakob Ry-Mikkelsen
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 22:01 #1
det tyder mere på enten en Cd fejl (altså skiven) ...eller cd-rom drevet ..prøv evt. at indlæse windows med brænderen.. hvis du har sådan en altså :)
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 22:03 #2
når du formaterer harddisken så er virus væk .. med mindre der er virus på cd`en eller der gemmer sig en boot virus.
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 22:05 #3
Hvis du evt. har en anden pc du kan prøve at cd´en på :) .. så kan du ihvertfald udelukke at det er cd`en. :)
Avatar billede r_r_n Nybegynder
09. juni 2004 - 08:11 #4
Kan du komme ind i det blå installationsprogram, når du booter fra din Xp-cd?
Hvis du kan det vælger du at reparere en nuværende installation og kommer ud i en konsol. Der skriver du gølgende kommando: fixmbr. Dette rydder din MasterBootRecord og ligger en frisk ind. Dette kan muligvis fixe dit problem, da Gaobot kan finde på at fucke din MBR op. Efter fixmbr er færdig, genstarter du og installerer Xp.
Håber det virker. :-)
Avatar billede jakobry Nybegynder
09. juni 2004 - 13:14 #5
jeg har ikke installeret windows. Har kun en tom harddisk
Avatar billede garmien Nybegynder
09. juni 2004 - 13:18 #6
Gå ind dos gennem cd'en og kopier de sidste filer manuelt!?
Avatar billede jakobry Nybegynder
09. juni 2004 - 14:52 #7
når jeg starter computeren op og trykker del. for at komme ind i bios skriver den: scanning ide drives....... No drive attached to fasttrackcontroller. No bios installed......... Har det noget at sige??
Avatar billede garmien Nybegynder
09. juni 2004 - 18:13 #8
Lyder meget mystisk!!! lyder som om at den virus har lavet en del ravage! prøv om du kan downloade en bios fra nettet på en anden computer...!
Avatar billede jakobry Nybegynder
09. juni 2004 - 22:46 #9
Hvor kan jeg finde en bios??
Avatar billede garmien Nybegynder
10. juni 2004 - 07:22 #10
Har du nogen anelse om navnet på den bios du brugte=
Avatar billede garmien Nybegynder
10. juni 2004 - 07:22 #11
?