Avatar billede mich65 Nybegynder
08. juni 2004 - 20:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ledninger på et bundkort hvor skal de sidde

Jeg har nogle lednnger på kabinettet som jeg ikke ved hvor de skal sidde (p4 c 800) der står på led. tpa+ bla andet og der er 8 led.
Avatar billede master97 Nybegynder
08. juni 2004 - 20:47 #1
prøv og kik i manualen til dit bundkort så finder du nok ud af det :D

det ku godt lyde som ledninger til front usb/firewire så kik lidt i din manual og så sku det være til at finde ud a hilsen MASTER
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 21:58 #2
mich65 >> Prøv lige at skrive præces hvad der står på de ledninger.

master97 >> Det er meget sandsynligt du har ret, men hvis brugeren er uvant med bios og bundkort hjælper dit svar ikke meget. Prøv at hjælpe ham istedet for at slynge sådan nogle "svar" ud.
Avatar billede mich65 Nybegynder
08. juni 2004 - 22:00 #3
jeg vender tilbage igen i morgen da jeg er ved at gå i seng ellers tak håber det er i orden
Avatar billede master97 Nybegynder
08. juni 2004 - 22:10 #4
tonnybrandt:---  jo det hjælper jo altid at hvide hvad bios er men ka nu ik se hvad det har med ledninger at gøre

og som jeg sagde enten er det til usb/firewire/lyd og der kan jeg jo ik lige sige hvor de skal stå men hvis man kikker i den "lille" bog der følger med så kan man jo se hvor på kortet usb ligger hvis der er flere og lyd og det hele det er bare smart hva
SeZZ
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 22:13 #5
tpa+ ledningen er ihvertfald til Firewire.
Firewire er benævnt IE1394 i din manual og hvis du har Firewire på dit bundkort (det er ikke alle modeller der har det) skal "blokken" sidde ude i kanten af bundkortet på den side der vender væk fra cpu'en.
Her er et link til manualen, hvor du tydeligt kan se hvordan de forskellige ledninger benævnes og hvor de skal sidde:
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800E-DX/e1347b_p4c800-e_deluxe.pdf
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 22:22 #6
master97 >> Bios har ikke noget med ledninger at gøre, men for at få det til at spille, kunne det jo være han skulle ind og kigge efter om han i det hele taget har firewire på bundkortet. Og den "lille bog" ligger frit tilgængeligt på nettet, så hvis du virkelig ville gøre noget for at hjælpe ham, er der jo intet i vejen for at du downloader den og kigger efter hvor de ledninger skal sidde på hans bundkort. Ej heller er det forbudt at bede om mere info fra brugeren så man kan yde ham en bedre hjælp. P.t. ved vi jo kun med sikkerhed at den ledning han nævner er til Firewire, men da der kun skal 4 ledninger til Firewire, ved vi ikke hvad de sidste 4 ledninger skal bruges til.
Avatar billede master97 Nybegynder
09. juni 2004 - 16:46 #7
ka du egentlig ha ret i men havde ik tid til at finde den :D

de siste fire er garanteret til lyd og usb vil jeg nok tro men hvad for et kabinet mon han har ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juni 2004 - 17:14 #8
mich65 >> Er det dig der har skrevet en besked til mig i min "Karma" ?
Hvis det er, så skal du vide at jeg altså ikke kan se hvem der skriver. Hvis du stadig har problemer med de ledninger så skriv her, præcis hvad der står på ledningerne, så skal vi nok få dig igennem at få dem sat rigtigt på.
Ganske som du har skrevet tpa+, vil der sikkert være en tpa-, pwd og gnd som er dem der udgør en Firewire tilslutning.
Men vi er nødt til at vide hvad der står på de andre ledninger.

Det er vist ligegyldigt hvilket kabinet han har. Ledningerne lader til at være mærket op med standard koder *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:33 #9
Har du stadig brug for hjælp ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. juni 2005 - 09:27 #10
husk at lukke