Avatar billede a_c Nybegynder
08. juni 2004 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centrer billede på siden i Indesign

Hej
Hvordan får jeg et billede til at være midt på siden i indesign.
Jeg har indsat billedet og framen er fitted til billedet.
Jeg har prøvet at bruge align paletten, men det kan jeg ikke gøre
det med.

på forhånd tak
Avatar billede spe Nybegynder
08. juni 2004 - 13:47 #1
Der er ikke en direkte funktion til det men du kan gøre sådan:
Tegn et rektangel der fylder hele din side, vælg dette rektangel og dit billede og brug align paletten til at lægge de to kasser centrum mod centrum (altså aligne vandret og lodret). Hvis den store kasse flytter sig undervejs så taster du 0 i x og 0 i y i transformpaletten mens du stadig har begge kasser aktive(husk at vælge øverste venstre hjørne)
Avatar billede a_c Nybegynder
08. juni 2004 - 14:02 #2
Hej Spe
Tak for dit svar.
Jeg er måske lidt langsom, men det kan jeg ikke få til at virke.
Jeg tegner framen så den fylder det hele. Jeg markerer framen med
Selection tool(V), men det flytter sig ikke når jeg bruger align paletten.
Jeg har nok misforstået din forklaring ?
Avatar billede ckh Nybegynder
08. juni 2004 - 14:08 #3
Både framen og dit billede skal være markeret samtidig for at du kan benytte align
Avatar billede a_c Nybegynder
08. juni 2004 - 14:19 #4
Nårh ok! Ja det er sgu næsten pinligt at spørge om, men hvordan markerer
jeg begge. Jeg har prøvet at holde Ctrl nede og klikke på begge, men det virker
ikke.
Avatar billede spe Nybegynder
08. juni 2004 - 14:38 #5
Hold shift-tasten nede og klik først på det ene og så på den anden.
Avatar billede a_c Nybegynder
08. juni 2004 - 14:57 #6
AHHHH nu fattede jeg det. Jeg skulle tegne et rektangel OG min billede frame.
:o)
Tak.