Avatar billede huleleif Nybegynder
08. juni 2004 - 08:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

isolate users using active directory

jeg sidder od er ved at kofigurere en webserver til mit Domain.

Jeg har fundet ud af at bruge "Isolate users" men dette syns jeg ikke er så smart da det kræver at jeg opretter hver enkelt bruger lokalt på maskine, og det blir noget rod med koderne og sådan.

Så nu er jeg begyndt at rode med "isolate users using active directory" men det gir mig problemer, jeg ville selv tro at dette bruges til at hente bruger data fra min Domain controller.

1.jeg starter med at give min nye FTP et navn.

2.her efter sætter jeg den til port 21. og til den IP det netkort den skal lytte på har.

3. Nu vælger jeg selvfølgelig: isolate users using active directory

4. Nu når jeg til det sted hvor jeg skal intaste et bruger navn og domain..
jeg intaster Domain rigtigt.
og med det der brugernavn, der har jeg prøvet forskellige.
jeg har prøvet domain admin, en bruger på domain. og os prøvet med en som ikke er på domainet. men problemet kommer senere.

5.Så kommer jeg til problemet.
her til sidst hvor jeg skal trykke finish der skriver den ord korrekt "You were not connected because a duplicate name exist on the network. Go to the system in control panel to change the computer name and try again"

Jeg har prøvet at ændre navnet, og da jeg så lavede FTP'en igen, så skrev den at nogle oplysninger var forkerte...
så jeg prøvede at starte forfra igen, og denne gang dobbelt tjekkede jeg det hele. og nu var jeg tilbage hvor jeg startede, hvor den skrev at jeg skulle ændre mit computer navn igen.
og det kan jo ikke passe..
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede pck Nybegynder
22. juni 2004 - 11:57 #1
Det er fordi at webserveren automatisk har oprettet en default FTP konto. Den benytter de samme indstillinger som du prøver at give din FTP konto. Du kan ændre portnummeret eller isætte yderligere et netkort og derved give det et andet ip-nummer. Jeg ville foreslå at du ændrede din default FTP rod til eksempelvis port 22 hvis du alligevel ikke vil bruge denne. Så burde du komme igennem.
Avatar billede huleleif Nybegynder
22. juni 2004 - 12:01 #2
tak for hjælpen, hvordan gir jeg dig pointne???
Avatar billede pck Nybegynder
22. juni 2004 - 12:10 #3
Lidt længere nede på siden kan du vælge at acceptere svaret.
Avatar billede huleleif Nybegynder
22. juni 2004 - 17:30 #4
den gider ikke selvom jeg trykker accepter.. :-o hvad gør jeg så??
Avatar billede pck Nybegynder
23. juni 2004 - 22:57 #5
prøv at skrive pck under navn