Avatar billede vipez Nybegynder
08. juni 2004 - 00:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mouseover - billedgalleri

kæresten vil have lavet lidt webside.. og jeg må indrømme hun stiller større krav end jeg kan magte, så har brug for lidt guide hjælp.
Skal have lavet en side der fungere lidt som en windows mappe. Man starter med at se en mappe hopper ind i den og ser andre mapper, hopper så ind i dem og se filerne. når man trykker på disse filernavne kommer der et thumnail frem og trykker man på thumbnailet kommer billeder frem lidt større.

man skal kunne bladre mellem de store billeder

jeg har lavet noget tidligere med hjælp fra en ven og har brugt det som skitse:
http://vipez.dynu.com/sbgr/exp.png

Turkis= thumnail
rød= lidt større
og man skal så kunne bladre mellem de store, hoppe tilbage til thumnail eller se billed i fuld str.
Grøn der skal man have listen af de forskellige mapper..

se evt også:
http://vipez.dynu.com/sbgr/
tryk på > 05.06.04_SBGR_Dressur > Asta - May Bazar

mine sider er sådanne: http://vipez.dynu.com/sbgr/index.phps

kilde kode til screenshot kan også gives.

Jeg søger et færdigt produkt. Jeg kan godt selv lave noget men er ikke super til php.

Hvis opgaven er for stor til at lave for point, så prøv bare at hjælpe mig igennem. så prøver jeg selv.. please....
Avatar billede my-city Nybegynder
08. juni 2004 - 01:01 #1
Har et galleri system du kan få. Du oploader det bare på din ftp. Ingen mysql
Det med at bladre må du spøger en anden om.
www.my-city.dk/experten/galleri.zip
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. juni 2004 - 01:40 #2
Avatar billede vipez Nybegynder
09. juni 2004 - 14:43 #3
http://coppermine.sourceforge.net/ ser ok ud. Men jeg ville ikke have forside på. Der skal kun ses mapperne. og ikke nyeste upload og heller ikke tilfældige images. Disse skal væk, ved du hvordan?

Andre der har nogle bud?
Avatar billede n30thaone Nybegynder
10. juni 2004 - 13:06 #4
Hvordan vil du have det lavet, server/client side wise? Kan let flække noget sammen til dig i ASP med en Access DB, eller man kunne lave et ton af JS arrays, skal du selv bestemme...
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 13:09 #5
vipez: har du tjekket at man ikke kan slå det fra? (visning af nyeste og tilfældige) ..
Avatar billede vipez Nybegynder
10. juni 2004 - 14:55 #6
dennismp: kan ikke se det nogle steder.! har ledt i config

n30thaone: php & mysql ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 15:04 #7
http://coppermine.sourceforge.net/faq.php

"I don't want to show the last uploads on the start page. How do I edit what's shown on the start page of coppermine?"

Kan også bruges til at disable random images..
Avatar billede n30thaone Nybegynder
11. juni 2004 - 15:17 #8
Jeg bruger kun ASP... Kan godt lave en MySQL database forbindelse, men er bedre til access(OLEDB)
Avatar billede vipez Nybegynder
11. juni 2004 - 18:59 #9
takker dennismp ;D billigt sluppet når det nu var oprettet under opgaver :P

Men smart!