Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juni 2004 - 22:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man ikke få en fil til at fylde, mindre, eller komprimere den

Hej

Jeg har har en fil som jeg gerne vil have brændt ned.. Men filen fylder 750 MB, og jeg har kun cd'er hvor der kan være 700 MB på. Den kan ikke overburne, da jeg har prøvet..
Hvad kan jeg gøre?
Og man kan da godt få cd'er hvor der kan være 750 ik?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
07. juni 2004 - 22:11 #1
du kan få cd'er op til 800 mb.

mht. filen, hvis det ikke er en komprimeret fil i forvejen (iso,bin,zip,rar,osv)

så kan du komprimere den med et zip program, men hvis den er komprimeret i forvejen nytter det ikke.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:11 #2
det kommer an på hvor kompakt den er. Winrar er nok den bedste mulighed for at komprimere filen yderligere. (www.winrar.com
Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juni 2004 - 22:12 #3
Den er allerede komprimeret ned til en Rar fil.. men den fyldte 750 i forvejen, og det fylder den stadig..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:13 #4
Jo du kan få skiver med plads helt op til 870 mb.

Du kan hente WinZip (www.winzip.com) eller winRar (www.rarlab.com) som du kan bruge til at komprimere din fil, så den sikkert kan ligge på din skive,
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:14 #5
Jeg tror du vil opnå det bedste resultat ved at bruge 5-10 kr på en lidt større disk, så du kan brænde den ud, uden videre komprimering.
Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juni 2004 - 22:14 #6
Burde filen ikke blive mindre af og gøre den til en Rar? det blev den nemlig ik
Avatar billede thedeathart Nybegynder
07. juni 2004 - 22:14 #7
hmm.. så kan den nok ikke komprimeres mere.
så er udvejen vist at købe en størrere cd.

vil anbefale at købe dem i tyskland, de er meget billigere end herhjemme i dk.
Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juni 2004 - 22:16 #8
Ja okay.. så må jeg jo gøre det
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:17 #9
Det billigste sted at handle cd'er er: www.nierle.de (mulighed for at vælge dansk)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
07. juni 2004 - 22:30 #10
hulabula:

se lige E* reglesætttet

Du må ikke:

11. Oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

og dette spørgsmål minder meget om:  http://www.eksperten.dk/spm/507058
Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juni 2004 - 22:31 #11
Rolig nu, ik.. men det ska jeg da huske
Avatar billede thedeathart Nybegynder
07. juni 2004 - 22:35 #12
:-) godt :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. juni 2004 - 23:12 #13
Har du fået svar på dit spørgsmål?