Avatar billede asconline Nybegynder
07. juni 2004 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny HD men ingen nye drev i XP

Hej

Jeg har i dag installeret en ekstra Harddisk i min computer, jeg har sat dem som slave og når PC´en starter finder den fint begge mine HD. I WinXP har den også fundet HD´en under enhedshåndtering men der er ikke kommet et ekstra drev. Jeg har prøvet at gå ind i Bios i opstarten men det vil computeren ikke, den eneste mulighed der kommer er at jeg kan loade min bios fra diskette drevet. Jeg har før været inde i den uden problemmer.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 20:15 #1
Er den formateret??
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 20:16 #2
højreklik denne computer - administrer - diskhåndtering.

Her kan du se din ny disk - den har ikke fået tildelt drevbogstav endnu, derfor kan du ikke se drevet.
Højreklik på drevet og vælg opret (mener jeg det er...)
Avatar billede beorn Nybegynder
07. juni 2004 - 20:17 #3
gå ind i disk håntering og formater din nye harddisk så skulle det virke. den ligger så vidt jeg husker i kontrolpanelet under administrator eller lign.

ellers kan du finde den under manage computer
Avatar billede beorn Nybegynder
07. juni 2004 - 20:18 #4
john stigers har vist nok ret. hans metode kræver bare at du bruger det klassiske skrivebord, ellers har du ikke denne computer på skrivebordet.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 20:19 #5
beorn>den ligger under start
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 20:21 #6
beorn> så højreklikke han vel bare i start på denne computer...
Avatar billede asconline Nybegynder
07. juni 2004 - 20:22 #7
Tak.. Det hjalp.. Men hvordan får jeg givet point til John Stigers??
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 20:29 #8
Beder om et svar.
Avatar billede asconline Nybegynder
07. juni 2004 - 20:31 #9
Der er point til John men jeg kan ikke finde ud af at give ham dem...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 20:33 #10
det er fordi jeg ikke svarede før nu ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 20:49 #11
Syntes altså det vra lige lovlig mange point for det svar - vil du ikke lige have de 100 point tilbage?