Avatar billede tt25 Nybegynder
17. februar 2001 - 22:50 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Metal-look i photoshop........

Hvordan laver man metal-look i photoshop..
Prodic, har set din beskrivelse på siden, men det skal være mere skinende og glat....*s*
Avatar billede jak0b Nybegynder
17. februar 2001 - 22:56 #1
Prøv at kigge på http://www.rainworld.com/oe_99/forge/ps_tut

Der mener jeg der ligger et par toturials.

Mvh.
Jakob
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2001 - 23:11 #2
du burde kunne finde masser af ting her:

http://www.designsbymark.com/
Avatar billede osaka_san Nybegynder
18. februar 2001 - 01:15 #3
hvis du ikke finder hvad du leder efter på designsbymark (som har en hel del) så tag også et kig på www.teamphotoshop.com.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede tt25 Nybegynder
18. februar 2001 - 01:26 #4
keyser og jakoba.....er det i orden hvis I delder point?
Avatar billede stroehm Nybegynder
18. februar 2001 - 11:15 #5
www.photoshopclub.com
eller www.handson.nu
der er der også sjanzer for at finde lidt som skinner !
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2001 - 13:25 #6
Lav evt. et billed hvor du laver nogle Clouds i dit billed. Læg derefter noget Noise ovenpå. Og tilsidst retter du det så til med Curves.
Det kræver lidt øvelse, men hvem har taget skade af at øve sig.....
Og så giver det lige den effekt du ønsker.
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2001 - 13:33 #7
Eller ved at lave en Solid tekst, og blure den i en ny channel hvor du stadigvæk bruger selectionen af teksten.
Vælg derefter Lightning Effects, og vælg Alpha1 som Texture Channel og leg lidt med de andre indstillinger.
Tilret så effekten med Curves igen.

Det var så for at få en skinnende tekst...
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
18. februar 2001 - 18:38 #8
Det lader til du leder efter en måde at lave chrom på, dette kan opnås meget let ved at gå ind i indstillingerne for gradient ved at dobbeltklikke på gradient ikonet. Herefter fra dropdown boksen kan du så vælge den der hedder copper (så vidt jeg husker eller også hedder den bronze), derefter bruger du bare din gradient som du ønsker. Du kan også ændre farven inde i gradient indstillingerne under dropdown boksen.
Håber det kan hjælpe
Avatar billede tt25 Nybegynder
18. februar 2001 - 20:01 #9
øøvvv.......det er dejligt med alle jeres svar...men hvad nu med point uden at nogen bliver sur??
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2001 - 20:03 #10
tt25->Fordel dem på dem du mener der har fortjent det eller accepter alle, hvis du har brugt lidt af alles.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2001 - 03:46 #11
Der er mange steder hvor du kan hente så kaldte Actions til Photoshop, der er nogen af disse der automatisk laver det så det ser metalisk ud.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
22. februar 2001 - 15:26 #12
-> spacemanic...

Hvor Det ville være fedt. - det samme med alle disse plug-ins som man taler om hvor kan man få dem.
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 16:34 #13
Lige en sidebemærkning. De fleste actions kan det sagtens betale sig selv at lave og dermed opnå mere følelse med hvad der sker og samtidigt lære noget nyt!
Avatar billede tt25 Nybegynder
22. februar 2001 - 17:07 #14
okay....så tak for alle jeres svar, men de jeg har brugt er linkene til rainworld og designbymark....fra jak0b og kaysersoze