Avatar billede lobner Nybegynder
07. juni 2004 - 16:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skjule WEP key i win2k

Jeg bruger windows 2000, og nu har de netop implementeret fuldt dækkende wireless 802.11 netværk på hele den handelsskole jeg går på.
Da jeg så skal kobles på af IT administratoren, siger han:
"Bruger du ikke XP??"

Og nej det gør jeg jo ikke. Det der er problemet, er at de skal tildele mit kort en WEP nøgle, denne WEP nøgle er åbenbart meget hemmelig, for den "beskytter hele netværket" siger han.

Problemet består så i at, på XP maskiner(hvilket 99% burger) spørger den selv om WEP nøglen, når den finder netværket. På min 2000 skal man angive den i indstillinger for netværkskortet.

Jeg ville helst undgå at skulle til at opgradere til XP, jeg har da en licens klar til brug og har kørt lidt med det, men holder meget mere af 2000!

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at angive en WEP key i windows 2000 uden den, uden størere besvær, er til at finde??
Avatar billede lobner Nybegynder
07. juni 2004 - 16:41 #1
Altså den spørger om koden i XP, hvorefter man indtaster den og ser her kun de sorte "password" prikker som er i XP, når et felt er at typen password.
I Win2k skrivers de bare i normale tegn.
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 17:00 #2
der fuldte sikkert et program med dit trådløse netkort! så kan du jo bare sætte den til at selv hente alle oplysninger ganske so i XP
Avatar billede lobner Nybegynder
07. juni 2004 - 17:19 #3
Desværre er det det samme når jeg installere evt. programmer fra producentens hjemmeside. Der kan kun indtastes synlige tegn.
Det er iøvrigt et "Typhoon Speednet Wireless PCMCIA Card art. 70066"
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 17:34 #4
altså! de udlevere ikke koden! dne bliver tildelt automatisk ik? så skal du sætte dit trådløse netkort til at køre med automatisk sharedkey
Avatar billede lobner Nybegynder
07. juni 2004 - 17:41 #5
De udleverer ikke koden, de skal taste den ind på computeren for mig og så skal den være gemt der.
For i XP bliver koden skjult, til forskel fra 2k hvor man kan se den.
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 17:51 #6
det er kun til du har genstartet så kan du ikke læsekoden længere
Avatar billede lobner Nybegynder
07. juni 2004 - 17:54 #7
Ikke som de gør i øjebikket... da taster de den ind nøjagtig som man gør i 2000
Du tænker åbenbart på noget andet.
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 18:28 #8
humm på min skjuler den hvad jeg har skrevet efter en genstart! det var derfor jeg sagde det :)
Avatar billede lobner Nybegynder
21. september 2004 - 18:20 #9
.