Avatar billede calm Nybegynder
07. juni 2004 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny harddisk til HP Omnibook 6100

Hej

Jeg skal bruge en ny 2.5" hardisk til min HP Omnibook 6100. Har fundet Hitachi Travelstar 5K80 (Den nuværende er en IBM Travelstar 30GN). Alle specs/størrelser passer så vidt jeg kan se undtagen interfacet: Nu bruges ATA5, 5K80 kører med ATA6.
Er en ATA6 harddisk bagudkompatibel så den kan køre med ATA5 interfacet i Omnibook'en?
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på, med er der eller problemer i at køre med 5400 o/min når den før var 4200 o/min?
Strømforbrug er lidt højere (0,4W)?
Avatar billede venturer Nybegynder
07. juni 2004 - 12:31 #1
De er bagudkompatible :)

Det eneste du skal være opmærksom på er at det højere omdrejningstal resulterer i lidt mere varme fra disken.
På de fleste maskiner er dette ligegyldigt, men det KAN have indflydelse på stabiliteten.
Avatar billede calm Nybegynder
08. juni 2004 - 09:42 #2
Tak for det. Jeg satser på den!